جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید علی اصغر تجری

حوزه/ امام به عنوان قلب امت حزب اللّه می باشد و وقتی قلب از کار بیافتد، تمام اعضای بدن از کار می افتد. پس وقتی امام نباشد، امت هم نیست.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، سیرۀ رفتاری و گفتاری شهداء درس های به یادماندنی برای همه داشته و دارد؛ لزوم توجه به این معنا می تواند کمترین سپاس از رهروان راه حسینی (ع) باشد.

شهید علی اصغر تجری در تاریخ اول خرداد سال 1346 در روستای «برفتان» شهرستان علی آباد کتول در خانواده ای کشاورز متولد شد و بعد از سپری کردن دوران کودکی به مدرسه قدم گذاشت و دوران ابتدایی، و راهنمایی را به کسب دانش پرداخت.

در سال های دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در واحد تبلیغات لشکر انجام وظیفه می کرد. وی در عملیات کربلای 4 در تاریخ 5/10/1365 به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاکش بعد از تشییع در گلزار شهدای علی آبادکتول به خاک سپرده شد.

* پدر شهید

علی اصغر، اهتمام زیادی به انجام احکام عبادی داشت. او سعی می کرد مستحبات را انجام دهد. یکی از اعمالی که بسیار به آن اهمیت می داد، غسل جمعه بود. هیچگاه غسل جمعه را ترک نمی کرد و همیشه سعی داشت قبل از نماز پرشکوه جمعه غسل کند.

* فرازی از وصیت نامه شهید

با سلام و درود فراوان بر پدر و مادر مهربانم. پدر و مادرم! ناراحت نباشید از اینکه از اسیری آزاد شدم و این چنین آزادشدن را از بچگی آرزو می کردم.

همسر مهربانم! سلام، امیدوارم که برایم ناراحتی نکنی، چون در انتظار بودم در غریبی و تنهائی جان به جانان بسپارم.

برادران و خواهران! می خواهم مطلبی بنویسم و به شماها هدیه کنم. در این موقع از زمان، یک مسئله، امام و مسئله بعدی، جنگ است. همه ما قبول داریم که امام به عنوان قلب امت حزب اللّه می باشد و وقتی قلب از کار بیافتد، تمام اعضای بدن از کار می افتد. پس وقتی امام نباشد، امت هم نیست.

اما چند مسئله را لازم می دانم که بدان اشاره کنم:

1ـ رسالت و مظلومیت ائمه اطهار (ع) را فراموش نکنید؛

2ـ در امام خمینی ذوب شوید و او را تنها نگذارید و مطیع فرمان او باشید.

3ـ مسئله جنگ و ادامه آن و کمک به جنگ را فراموش نکنید.

4ـ وحدت را حفظ کنید، حتی زمانی که جنگ پیروز شد.

5ـ امام را در جنگ یاری کنید چنانچه یاری نکنید خداوند ملائکه را برای یاری می فرستند و به دنبال آن خداوند عذاب برایتان می فرستد و آیندگان و شهدا بر شما لعنت می فرستند.

6ـ همگام و یاری کننده روحانیت در خط امام و نمایندگان امام باشید.

7ـ تولّی و تبرّی را فراموش نکنید.

8ـ هرگز زیر بار ظلم نروید، حتی اگر قطعه قطعه یا سوزانده شوید.

9ـ برادران اداره ای و بازاری! با مردم خوب و با انصاف رفتار کنید و فراموش نکنید که همه ما و شما در محضر خداییم.

10ـ در مراسم افرادی که در خط امام و جنگ و یاران و نمایندگان امام نیستند شرکت نکنید و نماز اول وقت را به جماعت اگر امکان دارد بخوانید.

11ـ به خواهران تذکر می دهم که: عفّت و حجابتان را فراموش نکنید.

12ـ قرآن و نهج البلاغه و قیامت و دادگاه عدل الهی را فراموش نکنید.

13ـ خطر دشمن درونی و خطر استکبار جهانی را فراموش نکنید.

14ـ مسیر انقلاب را به رهبریِ امام ادامه دهید و بدانید در جبهه انسان ها در جستجوی رنج و دردند و برای فدا شدن می روند؛ جبهه بازار محبت و ایثار است و بدانید حضور در جبهه و در پشت جبهه سربلندی اسلام است و در این مسیر مصائب و مشکلاتی است که باید تحمل کرد.

15ـ مادران و پدران! از آمدن فرزندانتان به محل سنجیدن و محل لحظه مرگ و زندگی جلوگیری نکنید و بجنگید تا فتنه و فساد از بین برود و اگر این کار را نکنید، در مقابل خداوند و شهدا مسئولید.

16ـ آمدن من به جبهه تکلیف شرعی و اطاعت از امام می باشد نه فرار از سنگر حوزه و درس و به روحانیت معظمی که هنوز در خط امام نیامدند و رو به حوزه امام حسین(ع) نکرده اند بیایند و اگر نیائید بعداً پشیمان می شوید.

17ـ تمام کتاب هایم متعلق به نماینده امام و امام جمعه گرگان، حجت الاسلام آقای نور مفیدی می باشد و در صورت امکان نمازم را آقای نور مفیدی بخواند و اگر نشد کسی که در خط امام هست بخواند.

18ـ پایگاه های بسیج و مراسم مذهبی را روز بروز تقویت نمائید.

19- در عزای من کاملاً مقاوم باشید.

منبع: کنگره شهدای روحانی استان گلستان (عرشیان روحانی)

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha