سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوروز

حوزه/ حجت الاسلام فعال گفت: باید همان گونه که در دعای تحویل سال به تدبر و ژرف اندیشی اشاره می شود ما نیز باید به عمق ادعیه نفوذ کنیم تا از معانی مخفی در آنها بیشتر سود ببریم.

حجت الاسلام احمد فعال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، با اشاره به منابع دعای تحویل سال توسط علامه مجلسی در کتاب زاد المعاد گفت: در منابع ذکر شده توسط این عالم به تکرار این دعا به تعداد روزهای سال توصیه شده است. این دعا در دوران صفویه بسیار مشهور بوده و عده ای بر این عقیده می باشند که این دعا از قسمت های مهم دعاهای دیگر تشکیل شده است.

این کارشناس حوزوی در مورد زیبایی های نهفته در دعای تحویل سال، گفت: در این دعا با اشاره به تحول طبیعت و توجه به اهمیت بصیرت، از خداوند به عنوان خالق مدبّر درخواست می شود تا حال درونی ما را مانند طبیعت در حال تغییر متحول ساخته و انقلابی را که در جهان در حال وقوع است را در ما نیز به وجود آورد.

وی با بیان این که امروز در مورد ادعیه دچار غفلت هستیم، ابراز داشت: ادعیه ای که در اختیار داریم بزرگترین منبع فلسفه و عرفان می باشند و ما از آنها غافلیم، لذا باید همان گونه که در دعای تحویل سال به تدبر و ژرف اندیشی اشاره می شود ما نیز به عمق ادعیه نفوذ کنیم تا از معانی مخفی در آنها بیشتر سود ببریم، تنها خواندن متن عربی ادعیه برای شنوندگان کافی نیست و مبلغین می بایست به بیان جان نهفته در ادعیه بپردازند.

حجت الاسلام فعال افزود: اگر قرار باشد تحولی در وجود ما به وجود آید، باید از ظاهر بینی دور شویم و به تفکری عمیق دست پیدا کنیم و این امر در مورد ادعیه هم صدق می کند.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha