پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : رسالت تبلیغی طلاب با تعطیلی حوزه ها بیشتر می شود.

حجت الاسلام  حبیب الله ارزانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان تعطیلات عید را برای طلاب جوان یک فرصت بی نظیر در طول سال دانست و گفت: در ایام تعطیلات زمانی فراهم می شود تا به مواردی که در طول سال از آنها مغفول بوده ایم بپردازیم، پانزده روز تعطیلات زمان خوبی برای مطالعه کردن ایجاد می کند که در آن طلاب جوان می توانند مطالبی را که کمبود در آن دارند را جبران نمایند.

وی با اشاره به این امر که در زمان تعطیلات رسالت تبلیغی طلاب بیشتر می شود بیان داشت: در بازدیدهای عید نوروز و درهنگام صله رحم، چشم دیگران به اعمال طلاب است و انتظار این را دارند تا به عنوان یک الگوی دینی از آنها پیروی کنند. طلاب باید به این توجه ویژه داشته باشند که عملکرد آنها در نظر مردم مهم جلوه می کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: انتخاب روایات و داستان های دینی می تواند در محیط شاد عید بسیار تاثیر گذار باشد. انتخاب هدایای عید خوب نیز یک حرکت مهم است. که برای عیدی دادن از کتاب استفاده کنند و می تواند یک کار الگویی باشد که اثر بخشی خوبی دارد.

حجت الاسلام ارزانی  با تاکید بر اینکه طلاب باید هم الگو و هم هدایت گر باشند افزود: از کتاب به عنوان راه درمان و فرهنگساز استفاده کنیم، این انتظار از طلاب می رود که مانند گذشته فرهنگ ساز باشند، در گذشته فرهنگ سازی در مکاتب و کلاسهای درس طلاب صورت می گرفت و بار این مسئولیت عظیم بطور کامل بر دوش طلاب بود، امروز نیز این مهم با توجه به انتظاری که مردم از طلاب به عنوان هم الگوی اخلاقی و هم علمی دارند، از وظایف آنهاست.

313/38

.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha