جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه اظهار داشت: نوروز فرصت خوبی برای مبلغ دینی است تا بتواند مبانی معرفتی را آموزش دهد، ترویج کند و با کلام شیوا و زیبا محاسن کلام اهل بیت(ع) را به گوش مردم برساند.

حجت الاسلام مهدی اقبالی در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به ایام نوروز و استفاده از ظرفیت این ایام اشاره کرد و گفت: زمانی که بهار فرا می رسد طبیعت جامه نو و زیبا بر تن می کند  و در حقیقت آمدن بهار موجب تحول در طبیعت می شود.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیان داشت: انسان که اشرف مخلوقات است باید از این طبیعت درس عبرت بگیرد و با آمدن بهار، خرمی و خوشی را، از طریق تحول در ابعاد مخلتف اخلاقی، روحی و جسمی  در خود تجلی دهد.

وی افزود: مسئله ای که باید خیلی در آن دقت کرد بیدار شدن از خواب غفلت است، اگر انسان از اتفاقاتی که در اطراف او می افتد عبرت نگیرد و نتواند با این حوادث در خود تحولی ایجاد کند، او گرفتار غفلت و خواب زدگی شده است و بهترین راه علاج از غفلت زدگی، توجه کردن به آیات و نشانه های خدادادی و حوادث طبیعی است.

حجت الاسلام اقبالی عنوان کرد: یکی دیگر از راه های بیداری و دوری از غفلت این است که آدمی در این اندیشه باشد که هیچ موجودی بی خود آفریده نشده، همه دارای هدف هستند و بازگشت همه به سوی خدای متعال است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه اظهار داشت: اگر انسان نتواند از حوادث طبیعت درس عبرت بگیرد و بیدار­ شود، این غفلت موجب سقوط و چه بسا ورشکستگی اخلاقی برای او شود تا جای که قرآن کریم از این گونه آدمها تعبیر به چهارپا می کند.

وی گفت: نوروز ایام خوبی برای بازبینی پرونده یک ساله، معرفت شناسی و قدم برداشتن و برنامه ریزی برای آینده بهتر است.

حجت الاسلام مهدی اقبالی ابراز داشت: عید تنها اختصاص به ایام خاصی مانند فرار رسیدن بهار ندارد، هر روزی که انسان گناه نکند و از لغزشها و آلودگیها دور باشد آن روز عید است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیان داشت: نوروز فرصت خوبی برای مبلغ در حوزه دین است تا بتواند مبانی دینی را آموزش دهد ترویج کند، بیان کند و با کلام شیوا و زیبا محاسن کلام اهل بیت(ع) را به گوش مردم برساند.

حجت الاسلام مهدی اقبالی گفت: عید فرصت خوبی برای زنده کردن سنت های ایرانی اسلامی مانند صله و رحم، بازید از خویشاوندان دور و نزدیک و مراقبت از روح و جسم و حضور در طبیعت است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha