جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد رجایی

حوزه/ رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی گفت: روح اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخلی است و باید تولیدات داخلی افزایش یابد تا جایگزین کالاهای خارجی شود و توان رقابت تولیدکنندگان ایرانی در صادرات کالاها افزایش یابد.

حجت الاسلام محمد رجایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در گناباد اظهارداشت: بیش از یک سال از ابلاغ منشور اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری می گذرد و علی رغم شروع فعالیت هایی توسط دولت، انتظار رهبری در این خصوص وجود سرعت عمل بیشتری در اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به دنبال نام گذاری های سال های گذشته بود و ایشان چندین سال است نام گذاری سال ها را بر اساس مسائل اقتصادی انجام می دهند و این نشان دهنده این است که اوضاع اقتصادی کشور در معاش مردم تاثیر گذار بوده و زندگی مردم برای مقام معظم رهبری اهمیت بالایی دارد و در اولیت کارهای ایشان قرار دارد.

حجت الاسلام رجایی واردات بی رویه کالاها را یکی از علل عدم موفقیت دولت در رونق اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته و سال های قبل از آن، واردات رسمی و غیر رسمی بویژه قاچاق، سبب اشباع بازار داخلی و انباشته شدن تولیدات داخلی در انبارها شده است.

وی ادامه داد: دولت در خصوص مبارزه با واردات کالا اقداماتی انجام داده ولی آن چیزی که در واردات مهم است، موضوع قاچاق می باشد که ریشه قاچاق نیز در فساد اداری دارد و این برای ما قابل قبول نیست در کشوری که دستگاه های اطلاعاتی از توان بالایی برخوردار هستند و می توانند کوچکترین حرکات ضد امنیتی را خنثی کنند، هزاران تن کالای قاچاق وارد کشور می شود و هیچ توجهی به آن صورت نمی گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری، روح اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخلی است و باید تولیدات داخلی افزایش یابد تا جایگزین کالاهای خارجی شود و توان رقابت تولیدکنندگان ایرانی در صادرات کالاها افزایش یابد.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی در خصوص اقدامات فراکسیون اقتصاد مقاومتی در اجرایی شدن شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ گفت: در سال ۱۳۹۵ با توجه به شعار سال، بودجه ۹۵ و برنامه پنجساله ششم در اولویت کاری فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس نهم قرار دارد لکن بودجه ۹۵ در مجلس نهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ساز و کار مناسب برای تسریع اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در بودجه لحاظ خواهد شد.

حجت الاسلام رجایی در خصوص اهمیت فراکسیون اقتصاد مقاومتی گفت: فراکسیون اقتصاد مقاومتی در جهت اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و در تعامل با دولت، برداشتن موانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و نظارت بر کار دولت برای اجرای شدن این سیاست ها نقش بسیار مهمی دارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha