جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس آرشیوی

حوزه / در سرتاسر مدارس شهر باکینگهام‌شر در انگلستان، پروژه‌های هنری اسلامی به اجرا گذاشته شده‌است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از bucksherald.co.uk، در سرتاسر مدارس شهر باکینگهام‌شر در انگلستان، پروژه‌های هنری اسلامی به اجرا گذاشته شده‌است.  هدف از برگزاری این پروژه‌های هنری ایجاد شناخت اسلامی و آشناسازی دانش آموزان انگلیسی با میراث هنرهای اسلامی بوده‌ است.

پروژه مدارس بخشی از فعالیت‌های موزه شهر باکینگهام‌شر در فستیوال هنر اسلامی است و مسئولین محلی و شورای هنر در سرتاسر این شهرستان، برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری این پروژه را به اجرا می‌گذارند.

در بخش نخست اجرای پروژه‌ها، موسسه فرهنگ و میراث هنر اسلامی میلتون کینز در 6 مدرسه به بخش‌های هنری مدارس متوسطه منابع طراحی اسلامی را به صورت بنرهایی ارائه دادند و دانش‌آموزان مدارس روی این بنرها کار می‌کنند. این بنرها قرار است در نهم ماه جولای در یک نمایشگاه هنری در پارک کامپبل توسط موسسه میلتون کنیز برای عموم به نمایش گذاشته شوند.

شرکت تئاتر الخلیل نیز قرار است روی دانش آموزان 4 مدرسه دیگر کار کرده و هنرهای نمایشی دانش آموزان را برای اجرای داستان‌های اسلامی به کار بگیرد.

بخش آموزشی این برنامه در موزه شهرستان باکینگهام‌شر به اجرا گذاشته خواهد شد. در این بخش خانواده‌ها به همراه دانش آموزان در میانه ترم ماه می و به صورت کلاس‌های تابستانی در کارگاه‌های موزه شرکت می‌کنند تا به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند. کلاس‌های تابستانی موزه روی هنر طراحی هندسی، هنر داستان‌سرایی و اسلامی تمرکز خواهند داشت. برنامه آموزشی در موزه تنها بخشی از برنامه‌های اجرا شده در راستای شناخت اسلامی در این موزه در فصل تابستان می‌باشد و برنامه‌های اسلامی دیگری نیز از جمله نمایشگاه‌های هنر اسلامی در موزه این شهر انگلستان به اجرا گذاشته شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha