سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌‌الاسلام محسن جلالی -حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: هرگاه پیامبر اکرم(ص) قصد رفتن به سفری می کرد، از منزل دختر خود عبور می کردند و هر زمان که از سفر بازمی گشتند ابتدا وارد منزل فاطمه زهرا(س) می شدند و پس از سلام دادن محضر ایشان، به فعالیت های دیگر خود می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در اصفهان، به ابعاد اخلاقی و شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) کوثری بود که خدا به پیامبر اکرم(ص) عطا نمود.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه وجود حضرت زهرا(س) بهشتی و پرو خیر­ و برکت برای جامعه اسلامی بوده و آن بانوا هدیه ای از سوی خدا به بشریت است، افزود: او محور حدیث کساء و ملاک اصلی برای شناساندن افراد دیگری که تحث کساء پیامبر اکرم بودند، می باشد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) احترام خاصی برای دختر خود قائل بوده به نمونه ای از احترام پبامبر(ص) در تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: هرگاه پیامبر اکرم(ص) قصد رفتن به سفری می کرد، از منزل دختر خود عبور می کردند و هر زمان که از سفر بازمی گشتند ابتدا وارد منزل فاطمه زهرا(س) می شدند و پس از سلام دادن محضر ایشان، به فعالیت های دیگر خود می پرداختند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه زهرای مرضیه فرزندان صالحی را تربیت کرد و نتیجه این تربیت ولایت پذیری است، بیان داشت: تاریخ نمونه های زیادی از این ولایت پذیری است و بهترین تجلی­اوج ولایت پذیری کربلا است؛ خودآن بانوا هم دارای این چنیین خصلتی بوده  و و لحظه ای در دفاع از ولایت و اسلام و دین و اطاعت از­ ولیّ خدا کوتاهی نکرد فرزندان او هم ادامه دهنده راه حضرت رسول(ص) بودند.

وی افزود: در دوره معاصر نیز فرزندان حضرت فاطمه(س) همانند مادر خود منشا خیر و برکت بودند، بهترین نمونه امام خمینی(ره) است و توانستند با حمایت از مردم، انقلاب فاطمی و حسینی را بنیان گذاری کند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: امام باقر(ع) فرموده«فردای قیامت مادر ما زهرای مرضیه به سرعت از پل صراط عبور می کنند و در­کنار عرش الهی می ایستند در آن هنگام به ایشان خطاب می شود­که از من بخواه تا درخواستت را اجابت کنم آنگاه حضرت زهرا(س) شیعیان و محبین اهل بیت(ع) را معرفی می نمایند و همه آرزو می کنند که ای کاش در دنیا فاطمی بودیم».

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha