پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: بی شک عمل به اقتصاد مقاومتی باعث رونق تولید ملی و خروج از رکود می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دلایل نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اظهار داشت: این نوع اقتصاد از این حیث مقاومتی گفته می شود که یک مقدار فشار در درون او وجود دارد به این خاطر که درهای بازار به روی کالاهای مختلف خارجی باز نمی شود و مردم باید یک مقدار مشکلات و محدودیت ها را برای مدتی تحمل کنند.

وی افزود: اما از جهت دیگر در آن توجه به توانمندی های داخلی و شکوفایی استعدادهای نهان در کشور بسیار جدی است و لذا حتی اگر تحریمی هم در میان نباشد و درها به روی ما باز باشد ما باید دروازه های کشور را به روی کالاهای خارجی که توان تولید آن ها را در داخل داریم ببندیم چرا که در غیر این صورت صنایع تولیدی ما دچار آسیب جدی می شود.

وی با اشاره به این که عمل به اقتصاد مقاومتی باعث رونق تولید ملی و به تبع آن خروج از رکود می شود، گفت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه های ما تعطیل یا نیمه تعطیل شده و با کمترین ظرفیت به حیات خود ادامه داده است و حال آن که ما در سایه اقتصاد مقاومتی باید به سمت تولیدکالاهای کیفی حرکت کنیم.

این مدیر حوزوی خاطرنشان کرد: ما باید با تکیه بر توان داخلی ، سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش دهیم نه این که کشور را به جولانگاه اجناس خارجی آن هم بی کیفیت از نوع چینی تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: ما در سال های گذشته آن هم در دل تحریم در بخش های مختلف توانستیم به پیشرفت های خوبی دست یابیم و به عنوان مثال در صنایع موشکی جزو چند کشور اول دنیا هستیم و آن وقت جای تاسف دارد که در تولید صنایع شیرآلات و قطعات خودرو ضعیف عمل می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: بی شک اگر اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور قرار دهیم کارآفرینی و اشتغال صورت می گیرد و با بیکاری به طور جدی مقابله می شود.

وی اضافه کرد: واقعیت آن است که افزایش بیکاری باعث گسترش فساد و آسیب های اجتماعی شده و به ناامنی اجتماعی و روانی دامن می زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تجربه نشان داده که سیاست های امام و رهبری در امر مقاوم سازی اقتصادی و تاکید بر استقلال ملی همواره جواب داده است، گفت: زمانی به ما ایراد می گرفتند که شما توان ساخت حتی یک دوچرخه ساده را هم ندارید اما امروز با تکیه بر داخل و لطف الهی توانسته ایم موشک های قوی و قاره پیما بسازیم که جهانیان را متحیر کرده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد:  اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری این همه بر روی آن تاکید دارد این است که منجر به اشتغالزایی شده و به تقویت تولید ملی و صنایع داخلی کمک کرده، از ورود کالاهای غیر مفید جلوگیری نموده و باعث رشد و شکوفایی استعدادهای جوان می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha