پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ مدیر گروه امیران کلام، از برگزاری مسابقه بزرگ مطالعاتی نهج البلاغه خبرداد.

حجت الاسلام  هاتفی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: گروه فرهنگی تبلیغی امیران کلام، در بخش‎های مختلف به فعالیت می پردازد.

وی افزود: در همین راستا مسابقه ای برای کاستن غربت از کلام امیرالمومنین (علیه السلام) و آوردن کلام حضرت در سطح زندگی مردم، توسط این گروه در فضای مجازی طراحی و آماده سازی شده است که در حال گسترش در کشور است.
حجت الاسلام هاتفی بیان کرد:  متاسفانه امروز جامعه غربت نهج البلاغه را به خود می‌بیند که بعضی از عاشقان امیرالمومنین (علیه السلام) در عمر خود حتی یک بار نهج البلاغه را ورق نزده‌اند؛ در حالی که  جُرج جُرداق مسیحی 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کرد و ما محروم از کلام ناب مولا  هستیم.
مدیر گروه فرهنگی تبلیغی امیران کلام علیهم السلام گفت: در این طرح بنا بر آن داریم که با زیباییِ کلام و معارف عمیق و ناب اهل بیت (علیهم السلام) آشنا شویم و مطالعه دست‌جمعی نهج البلاغه داشته و در حد خود، از غربت کلام و مظلومیت امیرالمومنین (علیه السلام) بکاهیم و یک زندگی خوب و آرام و سعادتمند برای خود بسازیم.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقه هر ده روز یک بار در سایت امیران کلام که قابلیت برگزاری مسابقه را دارد، برگزار می شود؛ هر مرحله فقط 30 صفحه از تفسیر روان و ساده نهج البلاغه (کتاب پیام امام تالیف شده زیر نظر آیت الله العظمی  مکارم شیرازی) است و زمانی که باید برای شرکت در مسابقه گذاشت کمتر از یک ساعت و نیم است.

حجت الاسلام هاتفی با بیان این مطلب که متن این کتاب در سایت ایشان موجود است، اظهارکرد: تاکنون دو مرحله از این مسابقه برگزار شده است و مرحله سوم در ایام نوروز به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی گفت:  البته لازم به ذکر است که این طرح از سال 92 در شبکه اجتماعی پارسی یار شروع شد و در آنجا تا 23 مرحله پیش رفته است.

گفتنی است، آدرس سایت امیران کلام (علیهم السلام)، http://www.amiranekalam.ir است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha