جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد نبی حبیبی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید معتقد به اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: با اقتصاد سراسر دولتی و وابسته به نفت نمی توان به شعار سال تحقق بخشید.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتخاب شعارسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، اظهار داشت: این نخستین سالی نیست که مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال بر مسئله اقتصاد تاکید می کنند.

وی تصریح کرد: امروز که دشمن از مسیر جنگ، تبلیغات رسانه ای و اهرم های دیگر نتوانسته جمهوری اسلامی را از پای دربیاورد، تصور می کند با فشارهای اقتصادی بتواند به این هدف شیطانی خود دست یابد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه تحلیل های دشمن ناشی از عدم شناخت ملت ایران است، ابراز داشت: مردم ما در واقع انقلاب اسلامی را تحقق دادند و انقلاب شکمی نکردند که اگر نیازهای مادی آنها تامین نشد از انقلاب دست بردارند، اما دشمن چنین خیالی می کند.

وی افزود: با وجود اینکه ملت نشان دادند دین و معنویت مهم ترین پایه انقلاب اسلامی است، اما نمی توان منکر کم اهمیت بودن مسئله اقتصاد شد.

*اقتصاد وابسته به غرب قابل تکیه نیست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اقتصادی که براساس وابستگی به غرب شکل بگیرد و صرفا نگاه به بیرون از انقلاب و کشور داشته باشد، متزلزل و آسیب پذیر خواهد بود و نمی توان به آن تکیه کرد.

*تامین نیازمندی های مردم یکی از وظایف انقلاب است

حبیبی با تاکید بر اینکه تامین نیازمندی های ملت یکی از مهم ترین وظیفه های بردوش انقلاب است، افزود: دولت به نظر بنده حرف اقتصاد مقاومتی را بارها تکرار کرده و در حد صدور بخشنامه و برگزاری اجلاس نیز اقداماتی داشته اما در مرحله اقدام و عمل چندان موفق نبوده است.

*تیم اقتصادی دولت باید به اقتصاد مقاومتی معتقد باشد

وی با بیان اینکه ریاست محترم جمهور باید کسانی را که در کابینه اقتصادی دولت به اقتصاد مقاومتی باور ندارند توجیه کنند، تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید معتقد به اقتصاد مقاومتی باشد چرا که ما راهی غیر از حرکت در این مسیر نداریم.

*با اقتصاد نفتی نمی توان اقتصاد مقاومتی داشت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین به تبیین لازمه های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: با اقتصاد سراسر دولتی و وابسته به نفت نمی توان اقتصاد مقاومتی داشت و براین اساس تنها راه نجات اقتصاد کشور عمل به شعار سال است.

*مردم را باید شریک کارهای اقتصادی نظام کرد

حبیبی بر ضرورت واگذاری اقتصاد به مردم تاکید کرد و افزود: واگذاری اقتصاد به مردم فقط به معنای دعوت از چند سرمایه گزار بزرگ داخلی و خارجی نیست؛ همان گونه که مردم در مواضع سیاسی شریک انقلاب هستند باید خود را در مسیر اقتصادی نیز شریک نظام بدانند.

*نسخه درمان اقتصاد کشور    

وی با تاکید بر اینکه نسخه درمان اقتصاد کشور براساس نگاه به شعار سال تقلیل اقتصاد دولتی و مردمی کردن اقتصاد است، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه، نه دولت فعلی و نه دولت های قبلی در عین اقداماتی که انجام دادند، موفق نبودند.

وی همچنین با انتقاد از کسانی که بر اقتصاد دولتی و نفتی تاکید می کنند، گفت: این افراد سد و مانعی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری به موفقیت های چشمگیری در چارچوب اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha