شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ یک روز پیامبر(ص) بر خدیجه(س) وارد شدند و دیدند خدیجه صحبت می‌کند، پیامبر(ص) فرمودند با چه کسی صحبت می‌کنید و عرض کردند، کودکی در شکم من هست با من صحبت می‌کند و انیس من است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد در مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر آیت‌الله علوی بروجردی، بیان کرد: در ولادت صدیقه طاهره(س) رویدادهایی است که این ایام مناسب‌ترین زمان برای پرداختن آنها است و این مسائل حکایت از مقام و مرتبت بی‌نظیر حضرت زهرا(س) دارد.

وی بیان کرد: در روایت داریم که از امام صادق (ع) سؤال کردند که ولادت حضرت زهرا(س) چگونه بوده است و حضرت پاسخ دادند بعد از بعثت زن‌های مکه به اعتبار اینکه همسرانشان با پیامبر دشمنی کردند مراوده خود را با حضرت خدیجه(س) قطع کردند و خدیجه (س) تنها شده بود تا اینکه نور وجود حضرت فاطمه (س) در سیبی بهشتی به وجود پیامبر(ص) منتقل شد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: یک روز پیامبر(ص) بر خدیجه(س) وارد شد و دید خدیجه صحبت می‌کند پیامبر(ص) فرمودند که با چه کسی صحبت می‌کنید و عرض کردند کودکی در شکم من هست با من صحبت می‌کند و انیس من است.

وی با بیان اینکه اگر انسان خدا را داشته باشد هیچ وقت تنها نیست، گفت: اگر انسان به این باور برسد که خدا همه جا هست خداوند او را تنها نمی‌گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند، جبرئیل بشارت داده است که این جنین دختری است و نسل پاک و بابرکت و امامان بعد از رسول خدا(ص) از این دختر است.

وی تصریح کرد: خدیجه(ص) از ثروت خود گذشت و با سختی‌ها ساخت و خداوند دختری به خدیجه داد که نمونه عالم شد و امروز در مقابل هر امامزاده‌ای می‌ایستید می‌گویید السلام علیکم یا بنت خدیجه الکبری.

استاد حوزه علمیه افزود: روز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) چهار زن بر حضرت خدیجه(س) وارد شدند، شمایل آنها مانند زن‌های قریش است ولی خدیجه آنها را نمی‌شناسد.

وی عنوان کرد: انسان‌ها با عالم ماده در تماس هستند و ارتباط با ملکوت در خواب است، ولی در روز ولادت حضرت زهرا(س) ارتباط ملکوتی در بیداری برای خدیجه کبری(س) حاصل شد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه این ولادت برای هیچ کس در جهان اتفاق نیفتاده است، گفت: در این روز ساره، مریم، کلثوم و آسیه بر خدیجه وارد شدند و سپس ده حور از بهشت با ظرفی از آب کوثر آمدند و حضرت فاطمه(س) را شستشو دادند.

وی بیان کرد: یکی از زن‌ها حضرت زهرا(س) را گرفت و به ایشان گفت که سخن بگو و حضرت فاطمه(س) به توحید، رسالت پدرش، ولایت همسرش و امامت فرزندانش شهادت داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سپس نوری حادث شد که شرق و غرب عالم را فرا گرفت، گفت: شاید این نور در آن زمان نور خاصی بود، ولی امروز می‌توان گفت که این نور فرزندان فاطمه زهرا(س) هستند که در تمام جهان حضور دارند.

وی اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان پیامبر(ص)، این کوثر جهانگیر شد و این نور همه جهان را فراگرفت.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha