شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور آیت الله مکارم شیرازی، در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با مراسم جشن و سرور میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام(ص) تعدادی از طلاب توسط آیت الله مکارم شیرازی، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بر اساس این گزارش: در ابتدای این مراسم، مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداختند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری از خطبای حوزه، در سخنانی با بیان این که روز ولادت حضرت زهرا(س) روز بزرگی است گفت: در عظمت و بزرگی این روز همین اندازه بس که همه برکات زمین به عظمت حضرت زهرا(س) می باشد.

وی افزود: در تقویم جمهوری اسلامی نامی به اسم زن و احترام به مقام مادر و حضرت زهرا(س) نامگذاری شده و این نشان از بزرگی حضرت زهرا(س) دارد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه سال جدید با نام زهرای مرضیه(س) آغاز شده و به سال فاطمی مشهور می باشد، گفت: پیغمر اکرم(ص) در میان امت اسلامی دو منبع به نام عترت و قرآن به یادگارگذاشته اند و راه نجات جامعه اسلامی نیز در تکیه به این دو منبع می باشد.

خطیب حوزه با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید این دو بال را جدای از هم ببیند و در حقیقت این دو منبع در کنار هم موجب هدایت خواهد شد، اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی دچار مشکل شده این به دلیل دوری  از این دو منبع هدایتگر است .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری از خرافه گرایی و خرافه پرستی و عقب ماندگی برخی افراد انتقاد کرد و گفت: در هیچ روایتی نداریم که روز سیزده فروردین روز نحس باشد، اگر ایرادی وارد است به خود انسان ها بر می گردد.

سخنران این مراسم گفت: امام حسن عسکری(ع) در روایتی از خرافه گرایی و خرافه پرستی فرمودند: پذیرش ولایت تنها راه نجات انسان ها است و اگر شیعه در امان می باشد به همین عنوان است.

وی گفت: خدا همیشه نظر لطف به انسان ها دارد و هیچ نعمتی به ضرر انسان آفریده نشده و اگر مشکلی وجود دارد، این به خاطر نه تنها نبود اعمال خوب انسان، بلکه اعمال زشت اوست.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: ولایت پذیری و دوستی با اهل بیت زمانی خالص می شود که ائمه(ع) را به خاطر آنها دوست داشته باشیم.

وی گفت: اگر در کشور امنیت وجود دارد همه به خاطر برکت ولایت است و حقیقتا جای این نکته ضروری است که نزول قرآن بقای پیامبران  و ائمه طاهرین (ع)همه به برکت و عظمت حضرت زهرا(س) می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha