پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام خمینی (ره)

حوزه/ طبیعی است که در طول زندگی برای هر شخصی مشکلات سخت وبحران هایی بوجود می آید که در این سختی ها باید رضایت به تقدیر الهی داشت و با اطمینان به پروردگار حکیم و توکل به او راحت از این مشکلات گذشت.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

آیه:

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ طلاق/3

هر کس بر خدا اعتماد کند، خداوند برای او بس است

آینه:                                              

حکایت؛ برای دختر امام خمینی مریضی پیش آمده بود، یک شورای پزشکی در قم تشکیل شد و تقریباً به امام جواب یاس دادند و به امام عرض کردند که یا باید مادر بمیرد و بچه بماند و یا بچه از بین برود و مادر بماند. امام فرموده بود که من الان اظهار نظر نمی‏ کنم که کدام فدای کدام بشود یکی دو ساعت صبر کنید تا من جواب دهم که عمل جراحی انجام بگیرد یا نه، امام با توکل به خدا اجازه انجام عمل را ندادند و بلافاصله برادرشان را خواستند و فرمودند که امشب عده‏ ای از آقایان طلبه‏ ها را در منزلتان خبر کنید و یک ختم (امن یجیب) بگیرید و مخصوصاً آقای قاضی هم بیاید.

مرحوم قاضی که عموزاده علامه طباطبائی بود و از رفقای امام بود بسیار اهل ذکر و دعا بود، ایشان در زمان طلبگی هم یک پیشگوئی هایی داشت و به امام گفته بود که شما بعداً جزء زعماء،خواهید شد، آقای قاضی و عده ‏ای از طلبه‏دها آمدند و ختم (امن یجیب) برگزار شد. ختم که تمام شد از بیمارستان نکوئی قم به منزل امام تلفن کردند که بطور معجزه آسایی حال صبیه عوض شده و فعلاً نیازی به عمل جراحی نیست و بعد از چند روز حال ایشان خوب شد و از بیمارستان مرخص شدند، در صورتی که دو ساعت قبل در شوا تصمیم گرفته بودند که عمل جراحی خطرناکی را انجام بدهند .1

ای برادر کن توکـــــل بر خــــــــــدا                      کو نباشــــــد هرگز از بنـــــــــده جدا2

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب  مردان علم در دنیای عمل
  2. فتح الله آقاجانی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha