پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: وقتی در مسجد جوانان را دور خود جمع می‌کنید از نظام، انقلاب، رهبری، آرامشی که در سطح جهان داریم در حالی که دشمنان اطراف ما را فرا گرفته‌اند و علاوه بر آن از اقتداری که به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا داریم بگویید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم در مسجد فاطمیه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به روایتی، گفت: روز قیامت حضرت فاطمه زهرا(س) شیعیان خود، شیعیان فرزندانش و پیروان شیعیانش را شفاعت می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم که ما هم در قیامت جزو فاطمیون باشیم تا با شفاعت حضرت زهرا(س) وارد بهشت شویم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مقام و عظمت حضرت فاطمه(س) گفت: این مقام و عظمت را خداوند به دلیل عبادت، انس به پروردگار و جایگاه بندگی به حضرت زهرا(س) عطا کرده است.

وی با بیان اینکه شما نعمتی از طرف خداوند دارید که هم باید به آن توجه داشته باشید و هم شکر آن را به جا آورید، افزود: شما امام جماعت مسجد هستید و مؤمنین و افرادی که علاقه‌مند به دیانت و ارزش‌های اسلامی هستند دور شما جمع می‌شوند و محور این جمع مؤمنان و مؤمنات هستید و در گرفتاری‌ها و مسائل دینی به شما مراجعه می‌کنند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه محور جمعی از مؤمنان و مؤمنات بودن نعمت بزرگی است، گفت: امید این جمع به شما است و می‌خواهند که شما راه حق را به آنها نشان دهید و آنها را باارزش‌های اسلامی و احکام دین آشنا کنید.

وی ابراز داشت: از گذشته در ذهن مردم به این صورت بوده که امام جماعت مدتی قبل از نماز در مسجد حاضر می‌شود و تا مدتی پس از نماز نیز حضور دارد و به پرسش‌ها و مشکلات مردم رسیدگی می‌کند و امروز نیز امام جماعت باید این‌چنین باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: خداوند نعمت بزرگی به شما داده است و باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهید و باید مسائل را از مردم بخواهید که موجب می‌شود مردم نیز به مسجد دلگرم شوند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند گروهی هستند که نه پیامبرند و نه جزو شهدا هستند، ولی روز قیامت انبیا و شهدا غبطه مقام آنها را می‌خورند، آنها دو کار انجام می‌دهد اول اینکه بنده‌های خدا را محبوب خدا قرار می‌دهند و کاری می‌کنند که خداوند این افراد را دوست داشته باشد و دوم اینکه کاری می‌کنند که مردم خدا را دوست داشته باشند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه این دو کاری است که ائمه جماعات انجام می‌دهند، گفت: این مقام و منزلتی است که خداوند به شما برای اداره مسجد و هدایت مؤمنین به شما داده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: امام حسن‌عسکری (ع) به واسطه‌ پدران گرامی‌اش از رسول‌خدا (ص) نقل می‌کند که آن حضرت فرمود:  سخت تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‌داند. آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد. آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: وقتی در مسجد جوانان را دور خود جمع می‌کنید از نظام، انقلاب، رهبری، آرامشی که در سطح جهان داریم در حالی که دشمنان اطراف ما را فرا گرفته‌اند و علاوه بر آن از اقتداری که به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا داریم بگویید.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha