جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام شکوری امام جمعه خوی

حوزه/ متأسفانه حاکمان کشورهای اسلامی، مراکز علمی و دینی جوامع اسلامی، نظاره‌گر حوادث تروریستی بوده و با جنایت کاران همکاری می‌کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی موسوی شکوری امروز در جلسه روحانیون برادران اهل سنت که در روستای قطور شهرستان خوی برگزار شد، با اشاره به رسالت سنگین روحانیون اظهار داشت: رسالت روحانیت اعم از روحانیت برادران اهل سنت و شیعه در شرایط فعلی جهان اسلام بسیار سنگین بوده و از جمله این رسالت‌ها روشنگری و تبیین توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه خوی افزود: جای تأسف است که استکبار و عوامل او در داخل کشورهای اسلامی شرایطی را به ‌وجود آورده که هر روز جمعی از مسلمانان در کشورهای اسلامی، به وسیله گروهک‌های تکفیری که خودشان را مسلمان می‌دانند، قتل عام و بی خانمان می شوند.

وی بیان داشت: متاسفانه حاکمان کشورهای اسلامی و مراکز علمی و دینی جوامع اسلامی، نظاره‌گر حوادث تروریستی بوده و با جنایت کاران همکاری می‌کنند .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی شکوری روشنگری، تبیین اهداف استکبار جهانی و ایجاد وحدت و همدلی در میان پیروان مذاهب اسلامی  را  از مهمترین رسالت های  روحانیون کشورهای اسلامی برشمرد.

امام جمعه خوی با اشاره به انقلاب مردم مصر گفت: مردم مصر مردمانی غیور و مبارز هستند و سالیان متمادی با استعمار و استبداد مبارزه کردند، اما در اثر غفلت تعدادی از رهبران و کسانی که باید با نگاه واقع‌بینانه حوادث را مدیریت می‌کردند، زمینه را برای نفوذ مجدد استکبار جهانی فراهم ساختند و در نهایت به جای مسلمانان، لائیک‌ها مجدداً بر کشور مصر مسلط شدند این در حالی بود که فریادی از مفتیان و دانشگاه الازهر شنیده نشد و این نمایانگر اوج غفلت مراکز اسلامی است.

وی خطاب به روحانیون اهل سنت منطقه قطور خاطرنشان کرد: شما روحانیون تلاش‌ها و فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی را در طول 37 سال مشاهده می‌کنید که برای محرومیت‌زدایی و حمایت از بیداری اسلامی در راستای ایجاد وحدت اسلامی در میان پیروان مذاهب نهایت تلاش را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی شکوری  اظهار داشت: در عین حال در بخشی از نوارهای مرزی عده‌ای از گروهک‌ها به عنوان عوامل آمریکا اقدام به شرارت، توطئه و نفوذ برای برهمزدن وحدت در میان امت اسلامی می کنند، بنابراین یکی از دیگر از رسالت های مبلغین و روحانیت، حفظ و حمایت از ولیّ فقیه و در نظام مقدس جمهوری اسلامی و روشنگری توطئه های دشمن و برهمزنندگان وحدت، حفظ وحدت و  قدرشناسی خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha