جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رایزن فرهنگی ایران در برلین با شیخ الازهر

حوزه / یکی از تصاویر به دست آمده از سمینار صلح در شهر مونستر آلمان، حاکی از دیدار آقای علی موجانی رایزن فرهنگی ایران در برلین با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر است که در حاشیه آن انجام گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چندی قبل سمینار یک روزه «صلح بر شما» در شهر مونستر  آلمان برگزار شد. این سمینار با حضور ویژه شیخ الازهر دکتر محمد الطیب افتتاح شد، برگزار شد.

یکی از تصاویر به دست آمده از این سمینار، حاکی از دیدار آقای علی موجانی رایزن فرهنگی ایران در برلین با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر است که در حاشیه آن انجام گرفته است.

یادآور می شود شرکت کنندگان در سمینار مزبور با اشاره به نقش شهر مونستر در پایان بخشیدن به منازعات سی ساله مذهبی که در فاصله سالهای 1618 تا 1648میلادی برابر با 1027 تا 1057 هجری میان دو شعبه کاتولیک و پروتستان در مسیحیت روی داده بود، جهت گیری اصلی خود را برای برگزاری این سمینار کمک به انتقال تجربه برای پایان کشاکش های مذهبی در همه مناطق جهان به ویژه خاورمیانه و مدیترانه بیان داشتند.

سمینار یاد شده با کلمات آغازین وزیر علوم و تحقیقات ایالتی آغاز گردید و بترتیب با سخنرانی های مقامات کلیسایی و دانشگاهی ادامه یافت.

احمد الطیب هم با طرح مسئله صلح به عنوان یک نیاز برای بشریت گفت: ریشه اصلی تنش های منطقه فقدان تجربه همزیستی اقوام و ملل در یک جغرافیا طی بازه زمانی مشخص و به صورت پایدار است.


دیدار رایزن فرهنگی ایران در برلین با شیخ الازهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha