پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسلام هراسی

حوزه / یک خط تلفن مبارزه با اسلام‌هراسی در ایالت آلبرتا در غرب کانادا راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند از طریق این خط تلفن حوادث اسلام‌هراسی را گزارش داده و اطلاعات درباره اسلام‌هراسی دریافت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از globalnews.ca، یک خط تلفن رایگان منحصر به فرد اسلام‌هراسی در ایالت آلبرتا در غرب کانادا راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند از طریق این خط تلفن حوادث اسلام‌هراسی را گزارش داده و اطلاعات درباره اسلام‌هراسی دریافت کنند.

 این خط تلفن توسط شورای روابط عمومی مسلمانان آلبرتا باهدف رویارویی با تبعیضات اجتماعی علیه مسلمانان راه‌اندازی شده است.

رئیس این شورا می‌گوید: ما دورهم جمع شده و اجتماعی را تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم یک مکانیسم حمایتی ایجاد کنیم. حوادثی در گذشته اتفاق افتاده‌اند که البته شدید نبوده‌اند، و در بیشتر موارد اکثر این حوادث به دلیل بدفهمی‌ها و سوءتفاهمات رخ داده‌اند.

داوطلبان پاسخ دهنده به تماس‌های تلفنی دارای پیشینه در خدمات اجتماعی، مشاوره و دانش حقوقی هستند و با گذشت تنها چند روز از راه اندازی این خط، مسئولین طرح چندین تماس دریافت کرده‌اند و قرار است با تشکیل جلسه‌ای با نمایندگان پلیس منطقه، به شکایت شاکیان رسیدگی شود.

چگونگی برخورد پلیس کانادا با اسلام‌هراسی

بازرس دن جونز از اداره پلیس ادمونتون که با مسئولین این خط تلفنی در تماس هستند، قرار است به دسترسی شاکیان به کمک‌های پلیس اطمینان حاصل کند.

بازرس جونز درباره اسلام‌هراسی در این ناحیه گفت: شکایت‌های زیادی درباره اسلام‌هراسی شده است اما بسیاری از برخوردها ثبت نمی‌شود. بسیاری از شاکیان اسلام‌هراسی حاضر به تنظیم شکایت نیستند و این ترس وجود دارد که اطلاعات کافی در دست نباشد. همچنین گاهی اعتماد کافی در جوامع مختلف نیست.

جونز درخصوص خط تلفن اختصاصی اسلام‌هراسی گفت: این گامی مثبت در ایجاد اعتماد در مردم و مشروعیت بخشیدن به نیروی پلیس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha