جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصب بنر ضد اسلامی در یک بازی فوتبال در استرالیا؛

حوزه / نصب بنر ضد اسلامی در بازی روز جمعه میان تیم‌های ریچموند و مگپی استرالیا جنجال آفرید. رسانه ها همچنین از آزار، اذیت و تبعیض نژادی علیه یکی از بازیکنان مسلمان در این بازی خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین،  مستولین لیگ فوتبال استرالیا اقدام مربوط به نصب بنر ضداسلامی در بازی روز جمعه میان تیم‌های ریچموند و مگپی را به شدت محکوم کردند.

 این بنر تبلیغاتی که روی آن با حروف درشت نوشته شده بود «مساجد را متوقف کنید»، نزدیک تابلوی نمایش امتیازات، در پایانه زمین، بین دو نیمه بازی، نمایش داده شد.

گیلون مکلاچلان، مدیر لیگ فوتبال استرالیا نصب این بنر را تفرقه افکن، عمیقا توهین آمیز و از روی نادانی دانست و گفت: مدیر امنیت لیگ در حال تحقیق درباره مسئولین نصب این بنر هستند و هر یک از اعضای لیگ فوتبال استرالیا که دخالتی در این کار داشته‌اند، از حضور در بازی‌ها محروم خواهند شد.

او در ادامه سخنانش گفت: بازی‌‌های ما تاریخی از مساوات و برخورداری به همراه داشته‌اند و ما باید اطمینان حاصل کنیم که این روند به همین منوال ادامه داشته باشد و در اینجا به همه استرالیایی‌ها احساس خوش آمدگویی دست بدهد.

تیم کولینگ وود نیز خواستار محروم سازی افراد مسئول نصب این بنر تبلیغاتی شده است. در بیانیه کولینگ وود آمده: این افراد سخنگوی کولینگ وود نیستند و ما همگی آن‌ها را محکوم می‌کنیم. اگر ثابت شود آن‌ها رابطه‌ای با ما دارند، این رابطه را قطع می‌کنیم. فوتبال و بازی‌های ما جای چنین رفتاری نیست.

جولی بیشاب وزیر خارجه استرالیا نیز نصب این بنر تبلیغاتی را محکوم کرد و خواستار تحمل و مدارا در جامعه استرالیا شد.

گروه های ملی گرای راست افراطی مربوط به جبهه میهن‌پرستان استرالیایی، که آرم آن‌ها بر روی بنر به چشم می‌خورد مسئول نصب این بنر ضداسلامی بوده‌اند. آن‌ها پس از این حادثه، بیانیه نامربوطی در صفحه فیس بوک خود نوشته‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند یا رسانه‌ها به این مسئله واکشن نشان داده یا نشان نمی‌دهند!

تبعیض نژادی علیه فوتبالیست مسلمان

کلوپ فوتبال ریچمود همچنین افشاء کرد، یکی از بازیکنان مسلمان این تیم با نام بشار هولی نیز در این بازی مورد آزار و اذیت و تبعیض نژادی قرار گرفته است.

کلوپ فوتبال ریچموند در بیانیه‌ای گفت: بشار هولی و دیگر اعضای جامعه اسلامی مستحق رفتار بهتری هستند تا این که مجبور به تحمل عده‌ای کوته فکر باشند که تنها به دنبال ترویج تفرقه و نفرت در میان جامعه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha