جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملکی مدرسه معصومیه

حوزه/ شبکه‌های اجتماعی فرصتی را برای دشمنان فراهم کرده تا در کشور نفوذ کنند و اگر نیروهای متدین وارد این عرصه نشوند، این شبکه ها به تهدیدی برای جامعه تبدیل خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی در جامعه گفت: هر تکنولوژی‌ای که توسط بشر ساخته می‌شود دارای دو لبه است که یک لبه آن توسط انسان‌های فاسد مورد استفاده قرار می‌گیرد و لبه دیگر در اختیار انسان‌های ارزشی است.

وی بیان کرد: تلویزیون که از آن به عنوان یک دانشگاه یاد می‌شود، اگر در اختیار انسان‌های ضد ارزشی باشد، بر ضد اخلاق از آن استفاده می‌کنند؛ همان طور که قبل از انقلاب در اختیار انسان‌های مفسد بود و از آن استفاده ضد ارزشی می‌کردند؛ ولی اگر همین تلویزیون در دست انسان‌های حکیم و دلسوز قرار گیرد، می‌تواند به نفع فرهنگ اصیل اسلامی  در جامعه استفاده شود.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم ابراز داشت: شبکه‌های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنا نیست و اگر توسط نیروهای ارزشی و متدین مورد استفاده قرار نگیرد، لبه‌ای که در اختیار افراد مفسد قرار دارد، بر لبه دیگری برتری می‌یابد و فرهنگ مردم را مورد هجوم قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید که به همان شکلی که دشمن به شما حمله می‌کند با همان روش با آنها مقابله کنید، گفت: شبکه‌های اجتماعی فرصتی را برای دشمنان فراهم کرده است که در کشور نفوذ کنند و اگر نیروهای متدین وارد این عرصه نشوند به یک تهدید برای کشور تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین معصومی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما بدون اینکه آموزش خاصی داده شود و فرهنگ‌سازی صورت گیرد این تکنولوژی در اختیار مردم قرار گرفته است و دولت در این مورد مسئولیت دارد و باید در ابتدا فرهنگ سازی می‌کرد.

وی عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته نیز وقتی تکنولوژی جدیدی وارد می‌شود ابتدا فرهنگ آن ایجاد می‌شود و به این صورت نیست که بدون هیچ فرهنگ سازی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: همسر رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که به فرزندانمان اجازه نمی دهیم از شبکه‌های مجازی استفاده کنند که این سخن خود به تنهایی پیامی مهم برای دیگر کشورها دارد.

وی با بیان این که در حوزه علمیه به صورت گروهی و خودجوش کارهایی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، ولی سازمان یافته نیست، گفت: نسل امروز حوزه به دلیل دلسوزی‌هایی که دارند به صورت جزیره‌ای کارهایی انجام می‌دهند، ولی موفقیت در این زمینه نیازمند این است که به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha