جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: آیت الله العظمی بروجردی در ادبیات، فلسفه، رجال، فقه و ... استاد بودند و طلاب باید رسم و رسوم مشایخ حوزه را حفظ نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم ضمن تأکید بر تلاش طلاب برای  کسب علم، به زحمات علمی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و اظهار داشتند: امام راحل(ره) در تابستان سال 1330 یا 1331 شمسی در محلات حضور داشتند و پس از بازگشت از ایشان سؤال کردم که شما در این مدت به چه کاری مشغول بودید؟ که فرمودند: بنده از ساعت 6 صبح قالیچه ای را در حیاط منزل پهن کرده و مشغول به نوشتن می شدم.

ایشان ادامه دادند: چنین مطالعه هایی امام راحل(ره) را به چنین مقامات علمی رساند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: با این تعطیلی هایی که امروز در حوزه وجود دارد، مشکل است که طلاب به آن درجات برسند؛ مگر اینکه آقایان این تعطیلی ها را با مطالعات جبران کنند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان ساختند: از دیگر بزرگان حوزه آیت الله العظمی بروجردی است که در احوالات ایشان آمده است روزی پس از نماز مغرب مشغول به حل مسئله ای شده و با شنیدن صدای اذان صبح دست از کار کشیدند و در این مدت اصلا گذشت زمان را درک نکردند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: ایشان در ادبیات، فلسفه، رجال، فقه و ... استاد بودند و طلاب باید رسم و رسوم مشایخ حوزه را حفظ نمایند. 

معظم له بیان داشتند: 90 درصد دستیابی به این مقامات علمی از تلاش و کوشش به دست آمده و 10 درصد مربوط به حافظه است.

ایشان در پایان اظهار داشتند: ما در گذشته در ایام تعطیلات کتاب هایی همچون کشف المراد را تدریس می کردیم و به خاطر تعطیلات، درس کنار گذاشته نمی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha