پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالخالق عبداللهی

حوزه/ طلاب در آینده باید پاسخگوی نیاز دینی و معنوی جامعه باشند پس سزاوار است که در زمان تحصیل نسبت به یادگیری علوم دین اهتمام تام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالخالق عبداللهی، در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه حاج شهبازخان کرمانشاه اظهار داشت: طلاب زمان تحصیل حوزوی را برای تهذیب نفس و بهره گیری از معارف دینی غنیمت شمارند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قرارگیری در فضای معنوی مساجد و درس و بحث دین موجب دوری از گناه و شکل گیری شخصیت طلاب بر مبنای تعالیم دینی و اسلامی می شود.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید در دوران تحصیل با آیات روح بخش قرآن کریم انس و الفت داشته و از عمق معانی و تفاسیر آیات بهره مند شوند و این آموخته ها را در زندگی شخصی خود بکار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان داشت: مراقبت بر نفس و اهتمام در انجام فرایض دینی و مداومت بر انجام مستحبات شخصیت طلاب را به بهترین نحو شکل داده و محفوظات ذهنی و آموخته های دینی آن ها را ارتقا می دهد.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: طلاب در آینده باید پاسخگوی نیاز دینی و معنوی جامعه باشند پس سزاوار است که در زمان تحصیل نسبت به یادگیری علوم دین اهتمام تام داشته باشند و در این زمینه هیچ فرصتی را از دست ندهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر بندگی خالصانه خداوند متعال تأکید کرد و عنوان داشت: درس و بحث و فراگیری علوم دین به منظور دست یافتن بندگان به مقام قرب الهی و کسب رضایت معبود است، طلاب به عنوان الگوی جامعه باید در این زمینه سرآمد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان گفت: انسان از شأن و منزلتی والا در میان آفریدگان خدا برخوردار است و باید به عنوان خلیفه خدا در زمین به نحوی شایسته رفتار کند و سبک و سیره زندگی او تجلی بخش صفات خدا در زمین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha