جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 375833
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
سفر زنان ایثارگر ایرانی به لبنان

حوزه / هيئتي از زنان ایثارگر ايراني با سفر به لبنان، با بانوان فعال در عرصه های دینی و فرهنگی لبنان و خانواده شهدا همچون مادر شهید عماد مغنیه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت هفته گرامي‌داشت مقام زن  و جهت برقراري ارتباطات فرهنگي ميان زنان ايثارگر در ايران و لبنان و تبادل تجربيات، هيئتي از زنان ايراني شامل سركار خانم‌ها:  فرشته حشمتيان رزمنده و جانباز دفاع مقدس، فاطمه قيومي خواهر شهيد علي‌اكبر قيومي، پروين سليحي زندانی سياسي قبل از انقلاب و همسر شهيد لبافي‌نژاد و پروانه چراغ نوروزي همسر شهيد همداني به لبنان اعزام شده و در اين سفر ديدارهاي مختلفی برای ایشان تدارک شد.

ابتدا هيئت مذكور از مقر بخش زنان حزب‌الله به سرپرستي خانم عفاف الحكيم ديدار كردند.

در این دیدار هيئت ايراني از فداكاري‌هاي خانم‌هاي مجاهد و ايثارگر لبناني و خانواده‌هاي شهداي حزب‌الله كه بالاترين فداكاري‌ را در تشويق همسر و فرزندهاي خويش در حضور در جبهه‌هاي مقدم جنگ حق بر عليه باطل از اسلام محمدي اصيل، مي‌كنند را محل تقدير و تجليل قرار دادند.

خانم عفاف الحكيم در این دیدار تاكيد داشت كه هيئت زنان حزب‌الله در لبنان بدنبال هر چه بيشتر همكاري و هماهنگي با خانم‌هاي ايراني جهت بالا بردن سطح همكاري در زمينه‌هاي مختلف فيما بين مي‌باشند.

همچنين در اين ديدار گروه اعزامي با هيئت زنان حزب‌الله به بحث مسائل مربوط به جهان اسلام و مشكلات موجود و چگونگي روبرو شدن با آن و نقش مهمي كه زنان مي‌توانند در اين زمينه داشته باشند را مورد بحث قرار دادند.

سپس خانم‌هاي ايراني به مقر «سيده نساء العالمين» رفته و با مدير آن مركز ديدار داشتند. در اين ديدار دو هيئت ايراني و لبناني به بحث چگوني بالا بردن سطح فعاليت‌ خانم‌ها در زمينه‌هاي مختلف پرداختند.

همچنين خانم‌هاي اعزامي در يك جشن برگزار شده توسط هيئت زنان حزب‌الله كه در سالن الجنان برگزار شده بود شركت كرده و در اين جشن خانم حشمتيان به سخنراني پرداختند. و از خانواده‌هاي ايثارگر لبناني و خانواده‌هاي شهدا تجليل به‌عمل آوردند.

گروه زنان اعزامي به لبنان در محل مزار شهداي مقاومت در روضه الشهيدين نیز حضور یافتند. همچنين خانم‌هاي اعزامي با خانواده‌هاي شهداي دفاع مقدس در سوريه ملاقات كرده و از فداكاري‌هاي ايشان تقدير به‌عمل آوردند.

زنان ایثارگر ایرانی با مادر شهيد عماد مغنيه، فرزندان شهيد سيد عباس موسوي و چند تن از همسران شهدا ملاقات کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha