چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مبارزه با اسلام هراسی به سبک دانشجویان آیووا

حوزه / دانشجویان دانشگاه ایالت آیووا آمریکا با اجرای سلسله برنامه های خود برای معرفی اسلام، به مبارزه با اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشجویان دانشگاه ایالت آیووا آمریکا با اجرای سلسله برنامه های خود برای معرفی اسلام، به مبارزه با اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی پرداختند.

برطرف کردن سوءتفاهمات و پیش‌داوری‌های انجام شده در غرب درباره اسلام و جامعه مسلمانان، از اهداف اولیه دانشجویان انجمن اسلامی در این برنامه است که در قالب برگزاری سلسله نشست و همچنین برپایی نمایشگاه دنبال شد.

 از جمله این نشست‌ها و تجمعات، ابتدا مراسم مربوط به پوشیدن حجاب برای غیر مسلمانان، سپس برگزاری جلسه نشست و سخنرانی درباره مسلمانان امروز آمریکا، در ادامه مراسم گل‌های ایمان با توزیع و اهدای گل رز با پیغام اسلامی، و در آخر روزه گرفتن و برگزاری مراسم افطار که  در آن غیرمسلمانان نیز می‌توانند سحری، افطار و روزه داری را تجربه کنند.

غادة حرز دانشجوی سال دوم دانشگاه آیووا و مدیر بازاریابی انجمن اسلامی گفت: آوردن این سلسله برنامه به دانشگاه آیووا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این دانشگاه جمعیت بالایی از مسلمانان را به خود اختصاص داده است. بعضی از دانشجویان مسلمان مانند سایرین چهره‌های شناخته شده اسلامی ندارند اما تعداد مسلمانان در این دانشگاه بسیار زیاد است و این مهم است در مکانی که افراد و گروه‌های جمعیتی متنوعی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند به درک بالایی از هم رسیده و این امر باعث شود که زندگی برای همه آسان‌‌تر شود.

او در ادامه سخنانش گفت: امیدوارم مردمی که در این برنامه ها شرکت کرده یا اینکه تنها راجع به آن آگاهی پیدا می‌کنند متوجه شوند که آن‌ها در یک جامعه با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف زندگی می‌کنند. من فقط امیدوارم که آن‌ها با ذهن روشن‌تری از اینجا بروند. همیشه بسیاری از کسانی که در مراسم‌ها مشارکت داشته‌اند با طرز فکر روشن‌تری اینجا را ترک کرده‌اند.

دشواری‌های پیش روی زنان محجبه

دعا الگالی دانشجوی مسلمان محجبه می‌گوید: حتی زمانی که در رستوران با دوستانم غذا می‌خورم نیز باید مراقب حرف زدنم باشم. به کار بردن کلماتی چون بمب یا ربودن برایم ممنوع است. چرا که همیشه نگران برخوردهای دیگران هستیم. تنها به خاطر این که روسری به سر دارم، نگاه‌های بقیه با من متفاوت است.

الگالی که مراسم حجاب پوشیدن را هماهنگ کرده می‌گوید: رویداد امسال بیشتر روی پوشش و حجاب مردانه تاکید داشته و امتحان کردن یک روزه حجاب برای غیرمسلمانان تجربه جالبی خواهد بود. البته نکته بسیار مهم این است که پوشیدن یک روزه حجاب به هیچ عنوان با یک عمر حجاب داشتن برابری نمی‌کند.

اسلام‌هراسی در آمریکا و ضرورت بیداری اسلامی

دعا الگالی با اشاره به جو اسلام‌هراسی در ایالات متحده آمریکا که خصوصا در پی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باعث افزایش تنش‌ها شده گفت: از زمان آغاز این اتفاقات کسانی چون من که حجاب به سر می‌کنیم همیشه احتمال هدف قرار گرفتن را می‌دهیم. برای مثال هنگامی که می‌خواهم در پارک قدم بزنم بیشتر احتیاط کرده و سعی می‌کنم تنها نبوده و با گروهی از مردم باشم. این تصور غلطی ست که تنها به خاطر پوشیدن روسری به یک زن مسلمان محجبه تهمت افراط‌گرایی زده شود.

در این میان آلیا محد که یک دختر مسلمان است می‌گوید: شرکت در مراسم اسلامی برای مسلمانان نیز اهمیت دارد، زیرا آنان نیز باید بیشتر راجع به اسلام آموخته و  به نظر من مهم است در زمانه کنونی بیداری اسلامی شکل بگیرد، چون سیاستمداران و دولتمردان بیانیه‌ها و پیشنهادات اسلام‌هراسانه و خارجی‌هراسی ارائه داده و رسانه‌های غربی نیز تصورات بسیار غلط و نادرستی درباره اسلام به تصویر می‌کشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha