جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار حجت الاسلام رئیسی  تولیت آستان قدس رضوی با فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که اخلاق، امنیت پایدار، معنویت، عدالت و عقلانیت از ویژگی های آرمان شهر اسلامی است، گفت: به برکت خون شهدا، ایران نقطه امن منطقه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف برای ایجاد امنیت مستمر برای زائران بارگاه منور رضوی، گفت: امنیت پایدار، یک مقوله ضروری برای بشریت است و  امروز به برکت خون شهدا و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، کشور ما با وجود همه تهدیدات، امن ترین شرایط را در منطقه دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اخلاق، امنیت پایدار، معنویت، عدالت و عقلانیت از ویژگی های شهر آرمانی و اسلامی به شمار می رود که این مهم در سیره رضوی کاملا قابل مشاهده و محسوس است

وی با بیان اینکه اکنون نقطه صفر مرزی برای همه اشرار نا امن شده است، تاکید کرد: هرچند این امر با شهادت برخی از برادران ما به دست آمده است، اما این پیام مهم را به همگان منتقل کرده است که نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی به موقع عمل می کنند و اجازه تجاوز را به اشرار و بدخواهان نمی دهند.

عضو خبرگان رهبری، ضمن تقدیر از فعالیت ها شبانه روزی نیروی انتظامی گفت: منظور از سفر زیارتی، تمامی فرایند حرکت از درب منازل زائران از شهرها و روستاها تا حرم امام رضا(ع) است که جاده ها و استراحتگاه بین راهی را نیز شامل می شود و امنیت در هر یک از این مراحل برای زائر ضروری و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشهد؛ شهری متمایز

وی اظهار کرد: مشهد مقدس از آنجا که شهری زیارتی و منسوب به امام رضا(ع) است، باید از تمام جهات نیز با شهرهای دیگر متفاوت باشد. به عنوان نمونه کسبه اطراف حرم، از لحاظ برخورد، قیمت اجناس، معنویت وگشاده رویی با دیگر فروشگاه های داخل شهر و شهرهای دیگر باید متفاوت باشند، زیرا که مردم با دید شهر مذهبی وارد مشهد می شوند، لذا همه باید کاری کنیم تا زائر در اطراف و در شهر مشهد به طور کامل احساس امنیت کند و این امنیت استمرار داشته باشد.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: ما در زمینه امنیت و خسارت های جاده ای نباید به کاهش تصادفات قانع شویم، بلکه باید در سطح کشور فعالیت های  مضاعف و نوینی صورت بگیرد تا تلفات و تصادفات به حداقل ممکن برسد.

نیروی انتظامی آماده خدمت به مردم است

براساس اعلام آستان قدس رضوی، سردار بهمن اميري مقدم، فرمانده نیروی انتظامي استان خراسان رضوي نیز گفت: نیروی انتظامی در مشهد مقدس سعی داشته تا بهترین ها را انجام دهد و تکلیف خود می دانیم که در هر کجایی که احساس نیاز وجود دارد، در خدمت باشیم.

فرمانده نیروی انتظامي استان خراسان ادامه داد: فعالیت های متعددی در راستای زیبا سازی معنوی و ظاهری شهر مشهد صورت گرفته و برای ایجاد امنیت بیشتر زائران، افرادی که پذیرش زائر را انجام می دادند، ساماندهی شده اند.

وی به حوادث سفرهای جاده ای نیز اشاره و عنوان کرد: امسال به شکرانه الهی 40 درصد کاهش تلفات داشته ایم و تمام پرسنل نیروی انتظامی در تلاشند تا بهترین خاطرات را برای زائران بارگاه منور رضوی رقم بزنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha