پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی_ مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی گلپایگانی در مسجد اعظم قم

حوزه/ اخلاص، قدرت پاسخگویی به شبهات، نجات نسل جوان از فرهنگ منحط غرب و حفظ نظام اسلامی از مهمترین سفارشات تاکید مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی به طلاب و فضلای حوزوی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امشب در مراسم بیست و سومین سالروز ارتحال آیت الله العظمی گلپایگانی که در مسجد اعظم و با حضور مراجع و علما برگزار شد گفت: ماندگاری هر شخص یا هر شیی به حسب خود او است.

وی افزود: علما در دایره دین از بالاترین جایگاه ها برخوردار هستند، چنانکه امام علی(ع) در خصوص این افراد می فرمایند که علما در همه روزگاران زنده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: اگر یک مومن از دنیا برود زمین و آسمان چهل روز متاثر می شوند ولی وقتی یک عالم از دنیا می رود چهل ماه زمین و آسمان بر او متاثر و متالم هستند.

وی گفت: آنچه سبب ماندگاری علما در روزگار می شود به حدی که پیامبر اکرم(ص) فرمود، حضور در جلسه درس و بحث یک عالم از هزار حج مستحبی و هزار عیادت بیمار و تشیع جنازه و هزار جنگ و جهاد و... بالاتر است را باید از دل روایت بیرون آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: اولین ویژگی یک عالم که این همه پاداش و جایگاه برای او در نظر گرفته شده به این دلیل است که او بندگان خدا را از چنگال شیطان رهایی می دهد و شیطان تنها کسی است که از مرگ یک عالم خوشحال می شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: علمای ما در همه دوران ها و با تمام وجود و توان در مقابل دشمنان و جهالت ها ایستادند و مردم را با نور ایمان آشنا کردند و در این راه هیچ هراس و ترسی به دل راه ندادند.

وی بیان کرد: دومین کارکرد بزرگی که همیشه روحانیون از خود بروز داده اند این است که علما همیشه مردم را از چنگال ظالمین نجات داده اند که در عصر حاضر نمونه های بزرگ آن را بارها مشاهده کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: سومین ویژگی علما این است که آنها باعث شده اند که همیشه فرایض و واجبات الهی در جامعه پیاده شود و مردم نیز این فرایض را بهتر انجام دهند.

وی اظهارکرد:چهارمین ویژگی بزرگ روحانیون و علما این است که این علما همیشه در همه دوران ها در مقابل بدعت ها ایستاده اند و با فداکاری خود زمینه اصلاح جامعه را فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با اشاره شخصیت و جایگاه آیت الله العظمی گلپایگانی گفت: اگر بخواهیم ویژگی های این عالم بزرگ را مرور کنیم بهتر است نگاهی به پیام تسلیت رهبرانقلاب به مناسبت درگذشت این مرجع فقید بیاندازیم.

وی اظهارکرد: رهبر انقلاب در این نامه مرقوم فرمودند که آیت الله العظمی گلپایگانی در میان مراجع حاضر از موفقترین این بزرگان هستند که موسس اولین مدرسه علمیه به شکل امروزی، اولین نویسنده فهرست بزرگ فقهی و روایی و اولین موسسه قرآنی در شهر قم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: رهبر انقلاب در ادامه فرمودند که ایشان صدها مدرسه و مسجد و مرکز علمی در ایران و کشورهای مختلف تاسیس کردند و دارای فقهی پخته و عمیق و رفتاری پرهیزکارانه و خدایی و الگویی زنده برای فقها و روحانیون بودند؛ همچنین رهبر انقلاب ایشان را یکی از استوانه های بزرگ نظام اسلامی دانستند.

وی اظهارکرد: تاکید ایشان در خصوص اهل بیت(ع)، اخلاص، قدرت پاسخگویی به شبهات، نجات نسل جوان از فرهنگ منحط غرب و حفظ نظام اسلامی از مهمترین سفارشات ایشان به طلاب و فضلای حوزوی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha