پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن شهید سید نور الله طباطبایی اصفهان، با اشاره به ضرورت تسلط طلاب و روحانیون مباحث قرآنی، گفت: تخصصی شدن نیاز اصلی امروز حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام محمد تقی نقد علی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، در خصوص فعالیت های مدرسه علمیه تخصصی قرآن شهید سید نور الله طباطبایی  بیان داشت: این مدرسه  7 سال پیش با هدف تلاش تخصصی در زمینه حفظ قرآن کریم تاسیس شد و طلاب این مدرسه علاوه بر دروس حوزوی، به حفظ قرآن کریم نیز می پردازند.

وی به تاثیر حفظ قرآن در یادگیری دروس حوزوی اشاره کرد و گفت: طلاب سطح دو و سه که در این حوزه ثبت نام کنند، روزانه به حفظ قرآن می پردازند و این امر باعث می گردد تا روزانه طلاب بر سر سفره قرآن کریم نشسته و از این ذخیره ارزشمند الهی سود ببرند.

مدیر مدرسه علمیه شهید سید نور الله طباطبایی در مورد روش ثبت نام برای حضور در این  مدرسه، اظهار داشت: علاقمندانی که برای شرکت در سطح پایه دوم در این مدرسه ثبت نام می نمایند، پس از مصاحبه، در دوره کوتاه مدت یک ماهه قبل از شروع ترم شرکت خواهند کرد که در این دوره می بایست موفق به حفظ سه چهارم یک جزء قرآن گردند و در صورت موفقیت می توانند به تحصیل علوم حوزوی در کنار حفظ قرآن کریم بپردازند.

وی ادامه داد: برنامه روزانه طلاب در این مدرسه، مبتنی بر یادگیری قرآن کریم در کنار دروس است و با توجه به اینکه روزانه یک صفحه قرآن در کلاس درس حفظ می شود، به تفسیر، ترجمه، صرف و نحو آن نیز همت می شود و این امر باعث می گردد تا طلاب به طور کامل با قرآن انس بگیرند و آن را به خاطر بسپارند.

حجت الاسلام نقد علی ادامه داد:طلاب، دوره سطح دوم را به جای دو سال در سه سال به پایان می برند و  در طول هر سال موفق به حفظ ده جزء از این کتاب آسمانی می شوند.

وی به گسترش این مدرسه در سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به افزایش فضای مدرسه و امکانات سخت افزاری مورد نیاز، از سال گذشته مجوز برگزاری دوره سطح یک نیز به مدرسه شهید نور الله طباطبایی داده شد که این امر با استقبال علاقمندان مواجه شد، طلابی که در سطح یک این مدرسه نیز ثبت نام می کنند به حفظ قرآن می پردازند و علاوه بر آن برای شرکت در سطوح بالاتر نیاز به آزمون و مصاحبه ندارند.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی، حفظ قرآن را عامل تقویت حافظه دانست و گفت: به مدد این عطیه آسمانی، این مدرسه در سال های گذشته در سطح بالایی از آموزش در سطح حوزه های علمیه استان قرار گرفت و ما شاهد رشد استقبال از مدرسه و رشد فارغ التحصیلان بوده ایم.

وی ادامه داد: حفظ قرآن مزیت ویژه ای است که در کمتر مدرسه علمیه تا این حد به آن توجه می شود، طلاب این مدرسه هر چه در طلبگی می خوانند، اعم از صرف و نحو، منطق، اصول و ... از دریچه قرآنی با آن ارتباط برقرار می کنند و این اتفاق بی نظیری است.

وی افزود: علاوه بر طلابی که بصورت دائم در این مدرسه تحصیل می کنند، طلاب حوزه ای دیگر نیز می توانند در این کلاس ها شرکت کنند، همه کلاس های قرآنی این موسسه در عصر برگزار می شود و این امر باعث می گردد، در نیمه اول سال کلاس ها از ساعت 2 الی 5 و نیمه دوم سال تحصیلی از 3 الی 6 خواهد بود.

حجت الاسلام نقد علی در مورد علاقمندانی که امکان حضوری شرکت در کلاس های قرآنی این مدرسه را ندارند بیان داشت: این گونه افراد می توانند از راهنمایی و مشاوره این مرکز استفاده کنند و با کمک و پشتیبانی اساتید بسیار مجرب این مدرسه به حفظ قرآن همت گمارند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha