جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، شیعه را میراث دار مکتب باقرالعلوم(ع) خواند و گفت: به قدری از حضرت امام محد باقر (ع) علوم و معارف بر جای مانده که هنوز دانشمندان بر سر سفره علمی آن حضرت روزی می خورند.

 حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در قزوین، ضمن تبریک  فرارسیدن ماه رجب و ولادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع)، با تاکید بر بهره گیری از لحظات و فرصت های این ماه ارزشمند، گفت: باید از لحظات ارزشمند ماه رجب که ماه غفران وعبادت است، بیشتر بهره بگیریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) نیز اشاره و گفت: امام باقر(ع) با ایجاد نهضت علمی و تربیت شاگردان فراوان تحولات شگرفی را در عرصه علمی ایجاد کردند، لذا به باقرالعلوم شهرت یافتند.

وی به ایجاد شبهاتی در رابطه با مخالف اسلام با پیشرفت علمی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از شبهاتی که مطرح می شود این است که اسلام با علم و پیشرفت و اکتشافات و اختراعات مخالف است، در پاسخ شبهه افکنان گفت که شیعه میراث دار مکتب باقرالعلوم(ع) است و به قدری از حضرت امام محد باقر (ع) علوم و معارف بر جای مانده که هنوز دانشمندان بر سر سفره علمی آن حضرت روزی می خورند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: بسیاری از روایات و احادیث امام باقر(ع) به زبان روز تفسیر و تحلیل نشده اند، لذا فضلاء و اساتید حوزه باید میراث آن حضرت را تفسیر نموده و آن را در اختیار جامعه بشریت قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha