جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه و روحانیت ستون فقرات نظام اند و اگر این پشتوانه از بین برود، کشور انقلابی باقی نخواهد ماند.

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، امروز در مراسم معارفه اعضای شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان، بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان حوزه علمیه قم را بی سابقه خواند و ابراز داشت: ایشان فرمودند "حوزه علمیه باید انقلابی بماند" و این نکته بسیار مهمی است، چرا که دشمن متوجه نقش روحانیت شده و با طراحی نقشه هایی، روحانی تربیت و نفوذ می کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه و روحانیت ستون فقرات نظام اند و اگر این پشتوانه از بین برود، کشور انقلابی باقی نخواهد ماند.

وی، با تاکید بر این که روحانیت باید بداند که همه هستی اش از انقلاب اسلامی است، ایستادگی در برابر ظلم را از ویژگی های عالمان دین خواند و وجود این خصوصیت در شخصیت امام خمینی(ره) را مثال زد و ابراز داشت: برای این که مانند دوران رژیم طاغوت که در برابر حوزه های علمیه اقدام می کردند، کاری انجام نشود، باید انقلابی بود و انقلابی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، مهمترین وظیفه حوزه را ایستادن در برابر ضدانقلاب ها دانست و توضیح داد: باید با تک تک طلاب ارتباط داشت و به نیازمندی های آنها پاسخ داد و دست کم با روی باز با آنها برخورد داشت.

وی، به وضع نامناسب برخورد با روحانیت و به ویژه مراجع تقلید در دوران طاغوت اشاره نمود و خاطر نشان کرد: امروز رهبری انقلاب که فرماندهی کل قوا را نیز به عهده دارند، با قدرت های جهانی به طور قاطع سخن می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی یادآور شد: امروز اگر قدرت نظامی ایران اسلامی نبود، دشمن ما را شکست می داد و این کشور را می بلعیدند.

وی با تاکید بر اینکه ما با حرکت های تروریستی مخالفیم، ابراز داشت: دشمنان باید به خاطر آنچه بر سر مردم عراق و سوریه آورده و زن و بچه و کودک بی گناه را سر بردیده و کشته اند، تاوان بدهند و به زودی داعش و... که تربیت یافته آنها هستند، به کشورشان بروند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی به حاکمیت امنیت، آسایش و آرامش در ایران اشاره و خاطر نشان کرد: به برکت نظام اسلامی، رهبری هوشمند و انقلابی و نیروهای بیدار این امنیت، پایدار و برقرار است.

وی در بخشی از سخنانش ضمن تقدیر از زحمات مرحوم آیت الله واعظ طبسی در مسیر ارتقاء حوزه علمیه خراسان در کنار دو مسئولیت دیگر یعنی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان های خراسان، گفت: نام  ایشان برای همیشه در تاریخ خراسان می درخشد و خدمت به زائران میلیونی و مردم عاشقی که از سراسر جهان به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، خدمتی ماندگار است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در پایان  وجود افرادی دانشمند، دلسوز و انقلابی را از ویژگی های اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان خواند و ابراز امیدواری کرد این حوزه بیشتر از گذشته ارتقاء یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha