پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرجام

حوزه/ مدیر سابق حوزه علمیه خراسان به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به استقلال حوزه علمیه خراسان اشاره و گفت: امروز به عنوان سربازان ولایت باید بسیج شده و همه توان خود را برای فرمانی که معظم له به شورای عالی حوزه علمیه خراسان داده اند، به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرجام،  مدیر سابق حوزه علمیه خراسان امروز در مراسم تودیع و معارفه اعضای جدید شورای عالی حوزه علمیه خراسان و مدیر جدید این حوزه به ارائه گزارشی از فعالیت های بیست ساله خود پرداخت و خاطر نشان کرد : تلاش کردیم تا در مدت زمان مدیریت خود در فضای حوزه علمیه خراسان همه ارکان واجزای آن احساس کنند که در برنامه ریزی ها مشارکت  داشته و هم گرایی و همدلی وجود دارد.

وی به همگرایی و همکاری اساتید مدیران، و کارکنان مرکز مدیریت این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اصول مهم ما، حفظ و ارتقای پیشینه جایگاه حوزه علمیه خراسان بود که مرحوم آیت الله واعظ طبسی هم بر آن تاکید داشت.

مدیر سابق حوزه علمیه خراسان افزود: از تعبیر مقام معظم رهبری در تعیین اعضای جدید شورای مدیریت این حوزه نیز این برداشت می شود که فعالیت های گذشته این حوزه، مورد تائید معظم له بوده است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به استقلال حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با رعایت این اصل، استقلال اجازه صدور مدرک تحصیلی به این حوزه را داده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام به مسئله حفظ ، ترمیم و بالندگی حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: انسجام بخشی به مدارس علمیه از کارهای بوده که در زمینه ترمیم این حوزه انجام شده است .

وی برگزاری امتحانات هماهنگ، اعزام اساتید به شهرستان ها، نظم بخشی به دروس سطوح یک تا سه و اجرای ارزیابی چهارگانه در سطح چهار را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد.

مدیراجرایی سابق حوزه علمیه خراسان، مدارس تخصصی عالی نواب و فقاهت را از دیگر فعالیت های آموزشی این حوزه دانست و گفت: بحث قرآن و تحصیل نیز از دیگر برنامه هایی است که برای پایه های مختلف یک تا ده و تفسیر تخصصی در مقطع خارج برنامه ریزی شده است.

وی، آموزش مهارت های پژوهشی و یکپارچه کردن کتابخانه های این حوزه و دفاع از 320 پایان نامه و رشد هشت برابری آثار پژوهشی آثار طلاب این حوزه را از جمله فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان برشمرد

حجت الاسلام و المسلمین فرجام از افتخارات این حوزه را فعالیت طلاب در زمینه قرآن و برگزیده شدن آنان در حفظ و قرائت در سطح کشور و بین الملل عنوان کرد.

وی همچنین تدوین نظام جامع آموزشی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان هم ر از دیگر فعالیت های این حوزه اعلام کرد.

مدیر سابق حوزه علمیه خراسان در ادامه به خدمات عمرانی در این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: احداث و بازسازی 102هزار مترمربع مدرسه علمیه و 1032 واحد مسکونی استاد سرا و منزل برای روحانیون و طلاب از جمله این اقدامات می باشد.

وی در پایان یادآور شد: امروز به عنوان سربازان ولایت باید بسیج شده و همه توان خود را برای فرمانی که معظم له به شورای عالی حوزه علمیه خراسان داده اند، به کار گیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha