جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 376033
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مدرسه صالحیه قزوین

حوزه/ مدرسه صالحیه در زمان تاسیس خود، یکی از بزرگ ترین مدرسه های علمیه در ایران بوده و در زمان گذشته نیز،کمتر مدرسه ای به این وسعت وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام نوروزی به همراه کارشناسان امور وقفی این اداره کل با حضور در مدرسه صالحیه از قسمت های این مدرسه بازدید و در جمع طلاب این مدرسه حضور یافت.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در این نشست به اهمیت این مدرسه قدیمی اشاره نمود و گفت: این مدرسه یکی از مدارس بی نظیر و قدیمی در کشور محسوب شده و ساخت وم عماری این مدرسه  در کشور  بی نظیر و  مثال زدنی است.

وی به تاسیس این مدرسه اشاره داشت و بیان کرد: مدرسه صالحیه در زمان تاسیس خود، یکی از بزرگ ترین مدرسه  های علمیه در ایران بوده و در زمان گذشته نیز،کمتر  مدرسه ای به این وسعت وجود داشته است.

مدیر کل اوقاف قزوین به حضورعلما و فرهیختگان در این مدرسه خاطر نشان کرد: این مدرسه برای دوره های عالی تحصیل علوم دینی استفاده می شده و وجود عالمان بزرگ دینی مانند سید جمال الدین اسد آبادی، سید شرف الدین حسینی (نسیم شمال ) و میرزای شیرازی خود گویای همین مطلب است.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه ارتباط این اداره کل با حوزه علمیه قزوین را مطلوب دانست و عنوان داشت: همکاری خوبی با حوزه علمیه این استان در خصوص احیای این موقوفات انجام شده است.

لازم به ذکر است: مدرسه صالحیه جزء موقوفات مرحوم صالحیه از موقوفات غیر متصرفی استان قزوین محسوب شده و در حال حاضر 78 طلبه در پایه های 5 و 6 و7 مشغول فراگیری دروس حوزوی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha