پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 376036
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تداوم بخشیدن به حرکت دینی و انقلابی، حضور در زندگی فردی و پاسخگویی به نیازهای جامعه و صیانت از اسلام در برابر انحرافات را وظیفه حوزه های علمیه خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، امروز در مراسم معارفه اعضاء، دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان، در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، با تبیین خط و مشی های کلی شورای عالی این حوزه در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان جایگاه حوزه علمیه خراسان را به صورت شایسته و بایسته ارتقاء دادند و از طرفی وظیفه سنگینی بر دوش همه به ویژه اعضای شورای عالی این حوزه قرار دادند.

وی همچنین تداوم بخشیدن به حرکت دینی و انقلابی، حضور در زندگی فردی و  پاسخگویی به نیازهای جامعه و صیانت از اسلام در برابر انحرافات را وظیفه حوزه های علمیه بیان کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، حوزه کارآمد، پاسخگو و انقلابی را دارای ویژگی ها و مولفه های خاصی دانست و اظهار داشت: "داشتن نظام جامع علمی، پژوهشی و تبلیغی هدفمند، زماندار با کیفیت و تحول بخش برای همه عرصه های مورد نیاز جامعه" از جمله این  مولفه ها می باشد.

وی، دومین مولفه را "حرکت متناسب با شرایط جامعه و پاسخگویی به حوادث واقع و توقف نداشتن در ایستگاه گذشته" برشمرد و خاطر نشان کرد: "ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در برابر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه" که برخاسته از متن دین و حاصل تلاش فقیهان بزرگی چون امام خمینی(ره) و رهپویان راه ایشان، همچون مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی و ... است، سومین مولفه حوزه کارآمد و انقلابی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی اضافه کرد: در این زمینه رصد مسائل مربوط تحقیق عالمانه، پاسخ کارشناسانه و تربیت نیروی مورد نیاز اهمیت دارد.

وی، "تعمیق و ارتقای کیفیت و در نتیجه انتخاب مسیر مجتهدپروری"، "ارتقای سطح علوم عقلی"، "ارتقای فهم سیاسی و اجتماعی" و "داشتن ملاک تشخیص حق از باطل و جریان های انحرافی" را از دیگر مولفه های مورد نیاز در حوزه علمیه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، "ارتقاء سطح اخلاق" که ضامن اصلی تحقق همه انتظارات در حوزه است را از دیگر مولفه ها برشمرد و تصریح کرد: مولفه دیگر این است که انقلابی بیاندیشیم و انقلابی عمل کنیم و با توکل و اخلاص و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، ادامه دهند راه امام(ره) و شهدا باشیم

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha