شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 تاکتیک‌های رژیم صهیونیستی برای سرکوب فعالان فلسطینی

حوزه / رژیم صهیونیستی از تاکتیک اتهام تحریک خشونت برای خفه کردن فعالان فلسطینی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از میدل ایست مانیتور، رژیم صهیونیستی از تاکتیک اتهام به  تحریک خشونت برای خفه کردن فعالان فلسطینی استفاده می‌کند؛ تاکتیک اتهام به تحریک خشونت شیوه‌ای است که توسط دستگاه امنیتی اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن به سرکوب فلسطینیان مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

برای مثال به گفته وزیر امور خارجه اسرائیل گذاشتن نام شهدای مقاومت فلسطینی روی خیابان‌ها نوعی تحریک خشونت علیه اسرائیل محسوب می‌شود! حتی هنرمندانی که در جشن‌های مقاومت فلسطین و دستاوردهای فرهنگی کشور فلسطین مشارکت داشته باشند مرتکب جرم «تحریک به خشونت» شده‌اند!!

به گفته کمیته بازداشت شدگان فلسطینی، از ماه اکتبر تا کنون بیش از 200 فعال فلسطینی از جمله خبرنگاران به اتهام تحریک به خشونت تحت بازداشت قرار گرفته‌اند. به گفته اتحادیه خبرنگاران فلسطینی مقامات اسرائیلی همچنین 5 شبکه خبری فلسطینی را در ماه‌های گذشته به بهانه تحریک خشونت تعطیل کرده‌اند. ناصر ابوبکر مدیر این اتحادیه به خبرنگاران گفت: اسرائیل از تاکتیک اتهام تحریک خشونت برای خفه کردن رسانه‌های فلسطینی استفاده می‌کند.

رژیم اسرائیل ماه نوامبر اعلام کرد جلوی کار هر سازمان رسانه‌ای را که تحریک خشونت کند خواهد گرفت و بلافاصله پس از این اعلامیه نیز سه ایستگاه رادیویی فلسطینی در شهر هبرون را تعطیل کرد.

طالب الجبری مدیر رادیو دریم به خبرنگاران گفت: آن‌ها رادیو دریم، رادیو الحریه و رادیو الخلیل را تعطیل کردند. آن‌ها ایستگاه‌های رادیویی فلسطینی را به بهانه ترویج و تحریک خشونت علیه اسرائیل می‌بندند.

به بیانی دیگر خبررسانی درباره سرکوب‌ها و خشونت‌های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین از دیدگاه اسرائیل ترویج خشونت تلقی می‌شود. در 10 مارس نیز قانونی به هدف تشدید سرکوب رسانه های فلسطینی به تصویب رساندند. سپس در عرض 24 ساعت سربازان اسرائیلی و نیروهای امنیتی صهیونیستی به دفتر اداره تلویزیون فلسطین امروز یورش برده، تجهیزات این کانال تلویزیونی را مصادره کرده و دستور تعطیلی آن را تا اطلاع ثانوی اعلام کردند. آن‌ها همچنین مدیر شبکه را نیز بازداشت کردند. لااقل 13 خبرنگار فلسطینی در ماه‌های اخیر بازداشت شده‌اند که محمد القیق یکی از این بازداشت شدگان بود که برای اعتراض به حکم بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذای 94 روزه زد. در ماه مارس اسرائیل همچنین واحد‌های ارتشی را مسئول نظارت بر شبکه‌های اجتماعی کرده و از ماه اکتبر تاکنون حداقل 150 فلسطینی به جرم گذاشتن پست‌های ضداسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha