جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه بین المللی­ کتاب لایپزیگ

حوزه / آکادمی اسلامی آلمان در نمایشگاه بین المللی­ کتاب لایپزیگ شرکت کرد. از جمله اقدامات آکادمی اسلامی، توزیع نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در میان جوانان اروپایی حاضر در این نمایشگاه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آکادمی اسلامی آلمان که بخش علمی فعّالیت های مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده دارد، در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی­ کتاب که از تاریخ 17 الی 20 مارس 2016 در شهر لایپزیگ آلمان برگزار گردید، شرکت نمود.

از جمله مهم ترین اقدامات آکادمی اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب لایپزیگ، تکثیر بیش از 2500 نسخه از نامه اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و توزیع آن توسط جوانان مرکز اسلامی در میان جوانان اروپایی حاضر در این نمایشگاه بود.

 شعار اصلی آکادمی اسلامی: "از ما بپرسید"Fragen Sie Uns

همچنین با توجّه به تاکید رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی که فرموده بودند: «اسلام را به طور مستقیم و با مراجعه به منابع اصلی مورد مطالعه  قرار دهید» ، مهم ترین شعار مرکز اسلامی هامبورگ در این نمایشگاه عبارتِ «از ما بپرسید ، Fragen Sie Uns» بود که با طرّاحی و دیزاین مناسب مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب می کرد. در این رابطه حضور مدیر آکادمی اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر ترابی به عنوان یک روحانی شیعه در غرفه مرکز اسلامی هامبورگ و پاسخ گویی مستقیم به سوالات مردم و خصوصاً جوانان بازخورد جالبی در میان مخاطبان داشت. جذّابیت این برنامه ریزی سبب شد تا صدها نفر از جوانان اروپایی برای دقایقی در غرفه آکادمی اسلامی توقف کنند و پرسش­های خود را مطرح نموده و پاسخ بگیرند و یا با کنجکاوی به نشریات و مجلّات و کتاب­های منتشر شده توسط مرکز اسلامی هامبورگ نگاه کنند و کتاب­های آن را تورّق نمایند.

معرّفی دو کتاب جدید با موضوع خانواده در اسلام

از دیگر اقدامات آکادمی اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب لایپزیگ، در اختیار گرفتن یکی از غرفه های مربوط به معرّفی کتاب به مدّت دو ساعت جهت معرفی دو کتاب با موضوع خانواده در اسلام بود. این کتاب ها عبارت بودند از: الف) ترجمه کتاب مطلع عشق از حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی  ب) ترجمه کتاب نظام حقوقی و اخلاقی خانواده در اسلام از حجت الاسلام والمسلمین رمضانی.

در این برنامه، بخش هایی از این دو کتاب توسط یک زوج مسلمانِ آلمانی زبان قرائت گردید و در ادامه به پرسش های مخاطبین پیرامون مسائل زنان و خانواده در اسلام توسط مدیر آکادمی اسلامی آلمان پاسخ داده شد.

عرضه کتاب ، منشورات و محصولات فرهنگی

امسال نیز آکادمی اسلامی آلمان با هدف تقویت دیالوگ بین ادیان و نیز معرّفی آثار اسلامی ـ شیعی به مخاطبان آلمانی زبان و اروپایی، جدیدترین نشریات و کتاب­های منتشر شده خود مانند: ترجمه آلمانی کتاب مطلع عشق ، ترجمه آلمانی کتاب نظام حقوقی و اخلاقی خانواده در اسلام ، کتاب مسجد آبی آلمان(تاریخ مسجد امام علی ع هامبورگ) ، کتاب نهج البلاغه برای کودکان و بسیاری دیگر از کتاب های آلمانی و نیز شماره­های جدید مجله الفجر و سلام کیندر را در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داد. علاوه بر این، کتاب هایی نیز به زبان­های انگلیسی، عربی، ترکی و فارسی در این غرفه ارائه گردیدند.

«Reue im Islam ، Ehe Und Familie ، Die gläubige Frau ، Islamische Mystik ، Islamische Ethik » و ... عناوین برشورهای مختلفی بود که برای معرفی درست معارف اسلامی در طول برگزاری نمایشگاه به بازدیدکنندگان اهدا می شد.

باتوجه به استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه آکادمی اسلامی آلمان، مجموعه مرکز اسلامی هامبورگ مصمّم است که سال آینده در سطح گسترده­ تری در این نمایشگاه حضور یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha