شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میر شفیعی

حوزه/امام هادی (علیه السلام) دارای جاذبه های نورانی و معنوی بودند که نور ولایت و امامت را در جامعه فراگیر ساختند و چه بسا با یک سخن مردم را به دین حق دعوت می کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم عزاداری شهادت حضرت امام هادی علیه السلام امروز به از سوی دفتر آیت الله علوی بروجردی، در بیت آیت الله العظمی بروجردی با حضور علماء، طلاب و علاقه مندان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و با سخنرانی حجج الاسلام میرشفیعی و گنجی برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام میرشفیعی به بیان ابعاد شخصیتی این امام همام پرداخت و افزود: ایشان در طول تاریخ مورد ظلم حاکان زمان خود بودند و همیشه دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام سعی می کردند، شخصیت معنوی ایشان را در جامعه مورد هدف قرار دهند؛ اما حضرت به هیچ وجه در انجام رسالت خود کوتاهی نمی کردند و با روشنگری فساد درباریان و حاکمان ظلم و جور نقشه های آنان را خنثی می ساختند.

 در ادامه این مراسم، حجت الاسلام گنجی نیز در سخنانی  افزود: وقتی به تاریخ مکتب اهل بیت علیهم السلام می نگریم و آن را مورد مطالعه قرار می دهیم، به کینه توزی های  دشمنان در ابعاد مختلف پی می بریم که در تمامی مراحل چه بعد نرم افزاری و چه سخت افزاری دشمنی خود را نشان داده و این امر در تاریخ معاصر نیز جریان دارد.

وی در بیان تاثیرگذاری حضرت در ابعاد مختلف جامعه، خاطرنشان ساخت: امام هادی (علیه السلام ) دارای جاذبه های نورانی و معنوی بودند که نور ولایت و امامت را فراگیر ساختند.

حجت الاسلام گنجی در پایان ابراز داشت: در طول رسالت امام هادی (علیه السلام) دشمنان از هر راهی برای ضربه زدن به حضرت استفاده  و با تبعید، تحقیر و به سخره گرفتن، سعی کردند ایشان را از بعد فرهنگی، سیاسی و... جامعه حذف کنند، البته حضرت در مقام تحقق رسالت خویش در مقام عمل به عنوان هدایتگر بودند و نگذاشتند، چراغ ولایت خاموش شود و آثاری همچون زیارت جامعه کبیره و... که منشور جاودانه امامت می باشد را بر جای گذاشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha