جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تفریح دسته جمعی  با حضور پیروان ادیان مختلف در آمریکا

حوزه / در یک حرکت میان‌ادیانی، بعد از ظهر روز یکشنبه، پیروان ادیان مختلف در پارک کرسنت پارفیلد در شهر مورفریس‌ بورو در نشویل، پایتخت ایالت تنسی واقع در آمریکا دور هم جمع شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dnj.com، در یک حرکت میان‌ادیانی، بعد از ظهر روز یکشنبه، پیروان ادیان مختلف در پارک کرسنت پارفیلد در شهر مورفریس‌ بورو در نشویل، پایتخت ایالت تنسی واقع در آمریکا دور هم جمع شدند. در این پیک نیک دسته جمعی با عنوان «همسایه خود را دوست بدارید» دوستان قدیمی و تازه وارد از جمعیت جوانان مسلمان و سازمان کمک به بی‌خانمان‌های شهر مورفریس بورو حضور داشتند.

نورالدین عبدونی می‌گوید: دیدن تصویری از مردم در کنار یکدیگر در حال خوردن و آشامیدن و صحبت کردن را دوست دارم. تصویری از پیروان ادیان مسیحی و مسلمان در کنار یکدیگر که سعی در شناخت هم داشته و در حال گفتگو و تبادل نظر هستند. ما به اینجا آمده‌ایم تا غذای خود را به اشتراک گذاشته و یکی شویم. می‌خواهیم از همدیگر حمایت کنیم. ما قصد داریم و امیدواریم که بتوانیم بذر آینده بهتری را بکاریم.

فوآد نصیری دوست عبدونی نیز می‌گوید: برایم مهم بود که در یک حرکت میان ادیانی حضور داشته باشم زیرا می‌خواستم به جامعه نشان بدهم که اسلام دین صلح و مدارا است. بعضی از مردم درباره اسلام دچار سوءتفاهم هستند. ما می‌خواهیم به دنیا نشان بدهیم که با دیگر مردم و پیروان ادیان و باورهای دیگر با صلح و احترام در کنار هم دیگر زندگی می‌کنیم.

دن اسکات، کشیش سرپرست کلیسای مسیحیان در نشویل نیز گفت: اگر شکاف میان ادیان برطرف نشود این مسئله تنها منجر به ترویج سوءظن و بیگانگی میان مردم می‌شود. در مقابل به اشتراک گذاشتن غذا راهی است تا مردم بتوانند به راحتی درباره موضوعات مشترک گفتگو داشته باشند. همه ما می‌خواهیم که کل جامعه در مسیر خوبی قرار بگیرد خصوصا به خاطر فرزندانمان.

مارک سالین، کشیش بازنشسته از مرکز فرهنگی و اعتقادی نشویل نیز که از این رویداد حمایت کرده می‌گوید: این تجمع درباره مباحثه نیست، بلکه هدف ما گوش دادن به سخن یکدیگر و به اشتراک گذاشتن است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در عصر کنونی و در محیط بدون راه حل درست، رابطه فرد فرد انسان‌ها با همدیگر، شیوه درستی برای ایجاد اعتماد است. این مسئله باعث می‌شود که با فرد رابطه دوستی برقرار کرده و تمام کلیشه‌ها و انگ‌های زده شده ، تصاویر ذهنی و تعصبات به فراموشی سپرده می‌شوند.

در بعداز ظهر این پیک نیک میان ادیانی، مسلمانان همچنین روی چمن‌های پارک نماز جماعت برگزار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha