سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ملکدار

حوزه/ راه اندازی شبکه مبلغین در ستاد مرکزی راهیان نور یکی از فعالیت های خوب معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بوده ­و در این شبکه با حضور اعضای ستاد،آئین نامه جامع ستاد مبلغین به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار امروز در بازدید آیت الله حسینی بوشهری از معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، با بیان این که خدمت به سربازان حضرت ولی عصر(عج) اجر بسیار مضاعف دارد به ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت امور طلاب در سال 94 پرداخت و گفت: این معاونت، دارای بخش های مختلفی ازجمله امور طلاب، امور مشمولین و دفتر بخش مرکز امور آموزشی می باشد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه افزود: یکی از فعالیت خوب سال گذشته فعال شدن مرکز آموزش مهارتی مدیریتی در این معاونت بود و ده سر فصل برای آن تهیه شد.

 وی با بیان اینکه هدف از فعال شدن مرکز آموزش  مهارتی، آموزش دادن طلاب در حین خدمت و یا برای خدمت در مراکز و نهاد های کشور است بیان داشت: تا کنون چندین دوره  آموزش مهارتی در قم و4 دوره در استان های دیگر برگزار شد و مورد استقبال بسیار خوب طلاب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار با بیان اینکه تا کنون 12 استان برای برگزاری آموزش مهارتی طلاب ضمن خدمت و غیر خدمت خود اعلام آمادگی کرده اند افزود: فعال شدن آموزش مهارتی در حوزه خدمت بسیار ازشمندی به طلاب  است و امیدواریم در سال جدید این فعالیت و خدمتگذاری بیشر ادامه پیدا کند.

 معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با بیان اینکه خدمت دیگر حوزه فعال شدن بخش بسیج و راهیان نور و در ادامه آن فعال شدن کمیته ه­ای کارشناسی بسیج بوده، بیان داشت: تا الان15جلسه از این کمیته برگزار شد و در این جلسات اجرای طرح صادقین که 4 دوره آن در قم برگزارشد، گفتمان طرح ولایت، همایش منطقه ­ای در4 منطقه که حداقل شامل­4 استان می شود و یادواره استانی به تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شد.

 وی عنوان ­کرد: فعالیت دیگر این معاونت در بخش راهیان نور، عضویت حوزه در ستاد مرکزی راهیان نور و در این دوره 5 هزار نفراز  طلاب همراه خانواده خود به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه اظهار داشت: فعالیت دیگر این معاونت، راه اندازی شبکه مبلغین در ستاد مرکزی راهیان نور بود ­و در این شبکه با حضور اعضای ستاد، آئین نامه ستاد جامعه مبلغین به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار هدف از اعزام روحانیون به کاروان راهیان نور حضور مبلغ و روحانی در مناطق عملیاتی عنوان کرد و بیان داشت: معرفی شهدا روحانی در راستای بیانات رهبر انقلاب که باید حوزه انقلابی باقی بماند و فعال شدن ستاد عمره و عتبات در قالب کاروان های حوزوی به عتبات را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha