چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: فاصله گرفتن بازار از ارزش‌های دینی اقتصادی، بروز اختلاس‌ها و سوء استفاده‌ها در فضاهای اداری، همان فاصله گرفتن از آرمان‌های شهیدان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سالخورده، شهید مدافع حرم در شهرستان نکا با اشاره به این‌که همه آحاد جامعه به داشتن چنین شهیدانی افتخار می‌کنند، اظهار داشت: شهیدان دفاع مقدس شهرستان با مشاهده شهدای جوانی مانند محمدتقی سالخورده و عبدالرحیم فیروزآبادی، از رویش چنین نسل‌هایی در جامعه خود خوشحال هستند.

وی افزود: همزمان که ما درحال خداحافظی و برگزاری مراسم وداع با جسم پاک این شهید هستیم، فرشتگان نیز در آسمان‌ها مراسم استقبال از روح پاک شهید را به عمل می‌آورند و به مردمی که این چنین از حریم اهل بیت، دین و قرآن دفاع کرده، شهید داده و چنین اجتماعی را بوجود می‌آورند به خود بالیده و افتخار می‌کنند.

امام جمعه نکا با بیان این‌که وداع با جسم شهید نباید به معنی وداع با آرمان‌های وی باشد، خاطرنشان کرد: مبادا در فرهنگ عمومي،‌خانواده‌ها، مجامع کسب‌وکار و در کوچه خيابان آرمان‌هاي شهيدان و ارزش‌هايي که خون بهاي شهيدان است کمرنگ شود.

وی اضافه کرد: فاصله گرفتن بازار از ارزش‌های دینی اقتصادی، بروز اختلاس‌ها و سوء استفاده‌ها در فضاهایی اداری، همان فاصله گرفتن از آرمان‌های شهیدان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان ادامه داشتن مبارزه تا نابودی ظلم و کفر، خاطرنشان کرد: چنین تجمع‌هایی نشان می‌دهد که مردم ما از دشمن نمی‌ترسند و از این راه دست بر نمی‌دارند، امروز اين جوانان و مردم ما به نماز اول وقت و چادر به عنوان حجاب برتر توجه دارند، شهدای ما را خوشحال می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم شناخت آرمان‌های شهدا، بیان کرد: دشمن باید بداند که این ملت با این شهادت‌ها از پای نخواهد ایستاد، بلکه راه شهیدان، امام راحل و رهنمود‌های رهبرمان را تا آخرین لحظات ادامه می‌دهیم.

سید ابراهیم شریفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز در ادامه این مراسم با اشاره به از دست رفتن مفهوم پیشین مرزهای جغرافیایی در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری با انفجار اطلاعات در زمانه کنونی، اظهار داشت: پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع بینانه و استراتژیک به شمار می‌رود.

وی افزود: در این میان رسالت همه آنانی که به عدالت، آزادی و رهایی اندیشیده و به آرمان بزرگ پیامبران ایمان دارند، آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی در این تهاجم بی‌حساب با هر وسیله ممکن صیانت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، شهادت را مرگ در راه ارزش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تکریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت بوده و هر شهید مشعلی است که در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه می‌درخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha