پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 376287
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
 نشست خبری دومین «همایش ملی هنر و تبلیغ»

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات از برگزاری همایش ملی هنر و تبلیغ در سطح فرا ملی، در مهر ماه امسال در قم برگزار می شود.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، دکتر محمد حسنی امروز  در نشست خبری دومین «همایش ملی هنر و تبلیغ» که با موضوع «کتاب آرایی در دین فرهنگ و تمدن اسلامی» برگزار شد، با بیان اینکه کتاب آرایی نوعی از معماری کتاب است و از ظرافت ویژه ای برخوردار می باشد گفت: همه زیبایی بکار رفته در کتاب آرایی داری حکمت  و دلیل است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات با بیان اینکه تا کنون موضوع به این مهمی مورد دقت و بررسی  و آسیب شناسی نشده، افزود: آحاد ملت و به خصوص قشر فرهیخته کشور با معماری کتاب آرایی سر و کار دارند، ولی تا کنون مباحث تئوری و نظریه پردازی آن را مورد بررسی قرارنداده اند.

ابراهیم سلیمانی دبیراجرایی همایش نیز با بیان اینکه این همایش فرا ملی است و می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند، بیان داشت: این همایش تا کنون مغفول مانده است و برگزاری این همایش می تواند کمک بسیار خوبی در قضاوت اهل هنر و فن  در مسئله کتاب آرایی ایجاد کند.

استاد مسعود نجابتی دبیر علمی همایش نیز بیان داشت: کتب دینی بخش عمده از تولید نشر را به خود اختصاص داده و از دغدغه های ناشران است و در این همایش تلاش شده از همه کسانی که با  کتاب در ارتباط هستند تجلیل  شود.

وی افزود: همایش اگر چه ملی است، ولی امیدواریم آثار شاخصی از کشورهای اسلامی به صورت تطبیقی دریافت کنیم.

نجابتی اظهار داشت: در این همایش، از نمایشگاه آثار تراث، قدما و پیش کسوتان، آثار چاپ شده علمای دینی، آثار نگاشته شده با دغدغه دینی، رمان با دغدغه اسلامی و  نمایشگاه کتاب های دینی سایر ادیان رونمایی خواهد شد.

   وی گفت: رصد کردن آثار تولید شده و طراحی جلد و برگزاری همایش در دو پژوهش و آثار تجسمی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha