پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عباسعلی منصوری آرانی

حوزه/منصوری آرانی، نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شیوع فساد مالی در کشور، این مسئله را مانع عدم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:منحصر کردن شعار سال در همایش و سمینار جفا در حق رهبری است.

عباسعلی منصوری آرانی، نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات کشور ما فساد مالی است گفت: فساد باعث می شود پول از چرخه اصلی خود خارج شود در مسیری به جریان بیفتد که به زیان جامعه تمام شود و این معضل به پایه های کشور آسیب می زند. بنابر این اجرای اقتصاد مقاومتی، فساد را از بین می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مردم پس از پیروزی انقلاب در همه زمینه ها مقاومت کرده اند گفت: مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس شاخص ایستادگی در برابر زورگویی است، بنابراین این ملت همواره در برابر توطئه ها ایستادگی کرده‌اند و سخت ترین شرایط را تحمل نمودند.

وی با اشاره به شرایط دوران تحریم گفت: اگر چه مدتها در تحریم بودیم و حتی نمی توانستیم پول نفت را به کشور بازگردانیم، اما دیدیم در همان دوران توانستیم بسیاری از نیازهای کشور را تولید کنیم و در برخی زمینه های مهم پزشکی، هسته ای، دفاعی و کشاورزی به خودکفایی رسیدیم.

نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای آنکه با ابزار تحریم مقابله کنند، طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند گفت: برای آنکه بتوانیم این مهم را محقق کنیم، باید به تولید داخلی بها دهیم و تولید کننده داخلی را ارج نهیم. بنابراین بهترین راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مردم  و مسوولان باید تقویت تولید داخل باشد گفت: اقتصاد مقاومتی بدون توجه به توان نیروهای داخلی معنا ندارد، اما در تولید داخل باید به کیفیت نیز توجه داشته باشیم و کالایی که تولید می کنیم توان رقابت با محصولات مشابه خارجی از نظر کیفیت و قیمت تمام شده را داشته باشد.

منصوری آرانی با ابراز تاسف از اینکه هنوز اقتصاد مقاومتی را باور نکرده ایم، گفت: واردات بی رویه که اقتصاد کشور را آزار می دهد، نشاندهنده بی توجهی به توان داخل است، البته بها دادن به کالای خارجی و بی ارزش دانستن کالای داخلی، فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه قوای سه گانه باید تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار دهند گفت: بدترین جفا به ولایت فقیه و نظام اسلامی این است رهنمودهای رهبری را در شعار برجسته کنیم و برای آن همایش و سخنرانی ترتیب بدهیم، اما در عمل نسبت به آن بی تفاوت باشیم، همین امر باعث شد مقام معظم رهبری، سال جدید را به نام اقتصاد مقاومتی مشروط به اقدام و عمل نام گذاری نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha