پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وظایف علمای دین گفتند: مرزبانی از دین و مقابله با انحرافات و بدعت ها از جمله وظایف عالمان دین می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به وظایف عالمان دین، اظهار داشتند: مرزبانی از دین و مقابله با انحرافات و بدعت ها از جمله وظایف این عالمان می باشد.

ایشان ادامه دادند: از دیگر وظایف علمای دین، مقابله با نقشه های دشمنان است و امروز گروه های انحرافی، تکفیری و افراطی همانند داعش، بوکوحرام و النصره در دنیا مشغول فعالیت می باشند و در چنین شرایطی بر عالمان دین واجب است که روشنگری کرده و ماهیت این جریان ها را برای مردم برملا نمایند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: این گروه ها با اسلام و مبانی کامل آن بیگانه هستند و متأسفانه به اسم اسلام، چهره آن را بدنام می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: انقلاب اسلامی ایران فرصت های مناسبی را در اختیار روحانیت و حوزه های علمیه قرار داده و روحانیت باید از این فرصت ها حداکثر استفاده را داشته باشد.

این استاد خارج فقه حوزه به موضوع أمر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کردند: وظیفه عالمان دین در احیای این فریضه الهی بسیار مهم است و باید در این راستا تلاش مضاعف انجام داد.

معظم له تأکید کردند: قوام جامعه اسلامی در گرو تلاش برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر  است و بر اساس أحادیث، اگر عالمان دینی علم خود را اظهار و ابراز نکنند، باید منتظر فتنه ها در جوامع اسلامی باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha