جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 376391
۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
شماره جدید افق حوزه

حوزه /چهارصد و پنجاه و هفتمین شماره هفته نامه «افق حوزه»، به انضمام ویژه نامه افق خانواده، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» هفته نامه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

عناوین برتر عبارتند از: «نگرانی از نفوذ دشمن در فضای مجازی»، «مسئولان نظام در جهت اهداف اصلی انقلاب هم‌ فکر و هم‌ نظرند»، «درک مقام امام علی (ع) نیازمند درک عالیه قرآن کریم است»، «حوزه بر روی فقه اکبر سرمایه گذاری کند»، «رسیدگی به مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم اولویت مسئولان باشد»، «رادیو بین المللی حوزه راه اندازی شود»، «تهاجم فرهنگی از پشت بام ها به کف دست ها رسیده است»، « اگر مقام عصمت تفضلی است از ناحیه خداوند، اجر معصوم چگونه تبیین می گردد؟».

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «بگذار کودکی کند»، «سلام پیامبر (ص)»، «با ورزش صبحگاهی ب

ه جنگ درد عضلانی بروید»، «حساسیت های بهاری»، «چرا کسانی که دوستشان داریم ناراحت مان می کنند؟».افق خانواده

*گزیده ای از درس اخلاق آیت الله مشکینی (ره)

آیت الله مشکینی در درس اخلاق خود با موضوع «جایگاه مؤمن» بیان می کند: در کتاب خصال روایتی از امام محمد باقر علیه السلام نقل شده که خداوند متعال پس از ادای پنج سوگند، به یک دسته از افراد که نیروی روحی قوی ای داشته باشند و در برابر حوادث روزگار از شجاعت برخوردار باشند وعده هایی می دهد. می فرماید: «بجلالی و جمالی و بهایی و علائی و ارتفاعی؛ لا یؤثر عبدٌ هوای علی هواه...»

آقایان روحانیت عالم تشیع! به خدا شما مشمول این روایت هستید و غیر از شما کسی نمی تواند این مقام را داشته باشد.

خداوند می فرماید: هیچ بنده ای خواسته و هوای مرا بر هوای خودش ترجیح نمی دهد مگر آن که من پنج نعمت به چنین انسانی داده باشم. اول: «جعلت غناه فی نفسه» یعنی بی نیازی و بزرگی را در چیزهای دیگر جست و جو نمی کند؛ بلکه با نزدیک شدن به خداوند، احساس بی نیازی از غیر می کند و خداوند روحش را بی نیاز می کند و چنین شخصی دیگر راحت است و غصه نمی خورد؛ چه داشته باشد و چه نداشته باشد. اگر چه انسان باید از دنیا بهره گیرد لکن او اصلا اعتنا به این مسایل ندارد.

علاقه مندان جهت تهیه هفته نامه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha