شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تجلیل از خدمات آیت الله واعظ طبسی(ره)، تاکید کرد: بر اساس منشور ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مسیر نورانی آن فقید سعید با تمام توان و تلاش ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلیمن سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت واعظ طبسی، در پیامی با تجلیل از خدمات آن عالم فقید، تصریح کرد: گرچه جسم و پیکر مرحوم آیت الله واعظ طبسی، دیگر در بین ما نیست، اما همان‌گونه که اولیای ما فرموده‌اند، یاد و خاطره آن‌ها در دلها ماندگار و اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس منشور ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ادامه مسیر نورانی آن فقید سعید در خدمت به زائران و مجاروان، به‌ویژه مستمندان و مستضعفان، اثرگذاری در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی عظیم آستان مقدس، نگهداری از مجموعه بناهای آستان قدس رضوی و حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن و سامان بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی آن را وجهه همت قرار داده و تمام توان و تلاش را در تحقق این آرمان‌ها به کار خواهیم بست.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه

هلک خزّان الأموال و هم أحیاء و العلماء باقون ما بقى اللّیل و النّهار، أعیانهم مفقودة و أمثالهم فى القلوب موجودة

چهل روز از ضایعه ارتحال عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، مرید صَدیق امام راحل عظیم الشأن، برادر همدل و همزبان مقام معظم رهبری و خدمتگزار پایدار و سخت‌کوش انقلاب گذشت. گرچه جسم و پیکر مرحوم آیت الله واعظ طبسی رضوان الله علیه، دیگر در بین ما نیست، اما همان‌گونه که اولیای ما فرموده‌اند، یاد و خاطره آن‌ها در دلها ماندگار و اثرگذار است.

آن روحانی شجاع، دارای سوابقی روشن در دوران مبارزات ملت بزرگ ایران است و در خراسان و مشهد به همراه رهبر معظم انقلاب و مرحوم شهید هاشمی نژاد رحمت الله علیه از افراد اثرگذار و هدایت‌گر در اقدام‌های انقلابی به‌شمار می‌رفت، و ایستادگی و استقامت ایشان بر اصول محکم انقلاب و پیروی مطلق از ولایت فقیه، حفظ جایگاه انقلابی و حضور مؤثر ایشان در صحنه‌های حساس و پرخطر انقلاب مانند فتنه‌ 88، پذیرش مسئولیت‌های مهم در مقاطع مختلف انقلاب، نمایندگی امام راحل و مقام معظم رهبری، مدیریت حوزه علمیه خراسان و مسؤولیت‌های خطیر دیگر، تحسین برانگیز و مثال‌زدنی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد امام راحل، افتخار تولیت و خدمت به آستان مبارک رضوی را نصیب ایشان نمود که به‌خوبی از عهده این مسؤولیت بزرگ برآمدند و منشأ خدمات بزرگ و تحسین برانگیزی در آستان مبارک رضوی گردیدند.

اینک بر اساس منشور ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین، ادامه مسیر نورانی آن فقید سعید در خدمت به زائران و مجاروان، به‌ویژه مستمندان و مستضعفان، اثرگذاری در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی عظیم آستان مقدس، نگهداری از مجموعه بناهای آستان قدس رضوی و حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن و سامان بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی آن را وجهه همت خود قرار داده و تمام توان و تلاش خود را در تحقق این آرمان‌ها به کار خواهیم بست.

اینجانب بار دیگر این مصیبت بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری مدّ ظله العالی، روحانیت گران‌قدر شیعه و حوزه‌های علمیه، عموم مردم مؤمن و انقلابی مشهد و خراسان و همه دلسوزان نظام اسلامی و به‌ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از پیشگاه ذات اقدس ربوبی، مغفرت و رضوان الهی و همنشینی با انبیا و اولیا خاصه حضرت ابالحسن الرضا علیه صلوات المصلین را برای آن عزیز سفر کرده مسألت می‌نماییم و یاد و خاطره ایشان و خدمات ارزشمندشان را همواره بزرگ می‌داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha