جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید ملکی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه گفت: ليله الرغائب به معناي شب عطاي فراوان مواهب الهي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين  حميد ملكي  امروز در جمع طلاب جامعه الزهرا(س) در تالار بيداري اسلامي اين مركز با اشاره به اينكه از جمله شبهاي بزرگ و با عظمت ماه رجب، شب جمعه اول اين ماه است، بيان كرد: اين شب معروف به ليلة الرغائب است و اعمال مخصوصي در اين شب ذكر شده  كه به واسطه آن اعمال، بركات و پاداش فراوان بر انسان سرازير مي‏شود.

 وي با اشاره به اينكه الرغائب جمع رغيبه و به معناي عطاي كثير است، ادامه داد: در اين شب احيا و بيداري و نيايش، فضيلت ويژه دارد و موجب دست‏يابي به عطاياي ارزشمند خداوند است.

مدير مركز تخصصي تفسير حوزه علميه قم اضافه كرد: نمازي با كيفيت مخصوصي در اين شب ذكر شده است كه هر كس اين نماز را بجا آورد به او پاداش و بركت كثيري مي دهند يعني به او رغيبه عطا مي كنند.

وي اظهار داشت: در برخي روايات از نافله صبح به معناي رغيبه ياد كرده اند كه اين نشان دهنده ثواب فراوان اين فريضه الهي دارد.

حجت الاسلام والمسلمين ملکی افزود: بدون تحمل سختي ها، آرامش بدست نمي آيد و آسايش هميشه آرامش را به همراه ندارد و ما بايد در عبادات خود خالصانه و مجاهدانه به سپاس و شكر خداوند بپردازيم.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha