سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی - حوزه گناباد

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد با بیان اینکه جامعه کنونی با آمار روبه رشدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی روبرو است، گفت: بهترین راه برای افزایش معنویت و حفظ جوانان از آسیب‌های اجتماعی، اعتکاف است.

حجت الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهارداشت: اسلام براى غفلت‏زدایى و تقویت ارتباط انسان با خدا، علاوه بر عبادت‌هاى روزانه مانند نمازهاى یومیه، عبادت هفتگى همچون نماز جمعه و نیز عبادت‌هاى فصلى و سالانه همچون حج و روزه ماه رمضان، عبادت‌هاى مستحبى خاصى را نیز در نظر گرفته است که از آن جمله مى‏ توان به دعاهاى برخى ایّام و مراسم اعتکاف اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: اعتکاف این فرصت را به انسان مى‏دهد که ارتباط‌هاى اساسى زندگى خویش را بازبینى و بازرسى کند و به تقویت و تحکیم آن بپردازد.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی با آمار روبه رشدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی روبرو است، گفت: بهترین راه برای افزایش معنویت و حفظ جوانان از آسیب‌های اجتماعی اعتکاف است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد  در ادامه سخنان  خود با بیان اینکه  مراسم معنوی اعتکاف در گناباد همزمان با ایام‌البیض ماه رجب در این شهرستان برگزار می‌شود،  گفت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در مساجد داخل شهرستان تا روز  ۲۸ فروردین ماه در محل اداره تبلیغات گناباد انجام می‌شود.

حجه الاسلام محمدرضا رحمانی خاطر نشان کرد : امسال تعداد 36 مسجد روستایی و شهری شهرستان گناباد میزبان معتکفین خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : در حال برنامه ریزی جهت اعزام مبلیغین در ایام اعتکاف به مساجد هستیم که امیدواریم با همکاری مدارس علمیه سطح شهرستان گناباد و اعزام مبلغانی از مشهد مقدس و قم بتوانیم برنامه های متنوع برای معتکفین برنامه ریزی کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha