شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 376449
۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
نشست علمی نقش ادبیات عرب در فهم متون دینی

حوزه/ نشست علمی «نقش ادبیات عرب در فهم متون دینی» در راستای آشناسازی طلاب با جایگاه و نقش ادبیات در اجتهاد و فهم متون دینی، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه در اهواز، این نشست علمی حجت‌الاسلام قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز، به بیان توضیحاتی پیرامون ضرورت برگزاری چنین نشست‌های علمی پرداخت.

حجت‌الاسلام حسن قاسمی، از اساتید حوزه علمیه اهواز نیز به عنوان سخنران این نشست، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) پیرامون نیازمندی به کسب معرفت در کارها، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در حدیثی بیان می‌کنند که «ما من حرکة إلا و أنت محتاج فیها إلی المعرفة»، بنابراین ادبیات عرب در مدارس علمیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی، آموختن ادبیات عرب را دارای پنج هدف «فهم متون»، «قرائت صحیح»، «نوشتن متن»، «تفاهم» و «مکالمه با دیگران به زبان عربی» دانست و در ادامه به تشریح علوم کلیدی همچون «لغت»، «صرف»، «نحو»، «معانی»، «بیان» و «بدیع» در ادبیات عرب پرداخت.

حجت‌الاسلام رستم پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نیز در خصوص استمرار برگزاری این گونه برنامه‌ها، گفت: إن شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری دیگر نشست‌های علمی با موضوعات مختلف خواهیم بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha