جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوجوانان مسلمان آمریکا

حوزه/ دانش آموزان یکی از مدارس پنسیلوانیای آمریکا به بحث و گفتگو درباره منفی‌نگری‌های اسلام‌هراسانه پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، به نقل از readingeagle.com، دانش آموزان مدرسه هیل واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، با برگزاری جلسه مباحثه‌ای، به بحث و گفتگو درباره منفی‌نگری‌های اسلام‌هراسانه پرداختند.

در میان این دانش آموزان سوآد البواتی، یکی از دانش آموزان مدرسه هیل، دختری مسلمان و محجبه است که سعی دارد با سخنانش درباره حقیقت اسلام دیگر دانش آموزان، معلمان و مسئولین مدرسه را از اسلام واقعی آگاه کند.  او دختری محجبه است در سن 16 سالگی با آسیب‌های ناشی از برخوردهای منفی علیه فرهنگ اسلامی روبرو شده است و در این باره می‌گوید: به یاد دارم دو روز پس از اینکه اولین بار حجاب به سر کردم با توهین‌ها و اهانت‌ها روبرو شدم و به من گفتند که باید از اینجا بروم. به همین دلیل الان احساس آسیب‌پذیری می‌کنم. ما مسلمان‌ها در هر لحظه با اتفاقات مختلفی ممکن است روبرو شویم و زندگی‌‌مان برای همیشه تغییر کند.

از آنجایی که رسانه‌های غربی تنها به افراط‌گرایان اسلامی می‌پردازند، اکثر مردم درک درستی از دین اسلام ندارند. یکی از بزرگترین بدفهمی‌ها درباره اسلام درک مردم از آموزه‌های قرآن مجید، یعنی کتاب هدایت مسلمانان است. بسیاری از مردم روی دیدگاه‌های افراطی‌ از قرآن تمرکز کرده و هدف اصلی متن قرآن مجید را که درباره اهمیت عبادت، کار نیک و اعتقاد به خداوند است نادیده گرفته‌اند.

* آموزه‌های اسلام ما را به شهروندان مسئولیت پذیر تبدیل کرده است

سواد در این باره گفت: من احساس می‌کنم اگر مردم درباره حقیقت زندگی حضرت محمد (ص) و آموزه‌های اسلامی می‌دانستند، آن‌ها نیز با آموزه‌های بنیادین اسلام درباره عشق، محبت، کار نیکو، برابری، آموزش، فروتنی و رحمت اعلام موافقت می‌کردند. آموزه‌هایی که ما را به شهروندان مسئولیت پذیر تبدیل می‌کنند. به نظر من  لزومی ندارد آن‌ها مسلمان باشند تا بتوانند از درس‌ها و ارزش‌های قرآن بهره‌مند شوند.

مسلمانان آمریکایی به وضوح می‌بینند که دین‌شان توسط بدفهمی‌های پیچیده به انحراف کشیده شده و عده‌ای سعی دارند دین اسلام را با جریانات و تفاسیر رادیکال از قرآن مرتبط نشان دهند.

سواد درباره برخوردهای اسلام‌هراسانه سردمداران آمریکایی خصوصا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، پس از حملات تروریستی افراط‌گرایان در کشورهای غربی می‌گوید: شعارها و تبلیغات ضداسلامی که مدام علیه مسلمانان می‌شنویم تنها منفی‌نگری را برای جامعه به ارمغان آورده‌اند و باعث شده‌اند حس انسانیت را از دست بدهیم. زمانی که نامزد ریاست جمهوری گفت مسلمانان باید کارت شناسایی داشته باشند، احساس تبعیض وحشتناکی بود.

اینکه یک دختر جوان آمریکایی با این سطح فکری بالا و هوش سرشار تا این حد تبعیض را به صورت مستقیم و غیر مستقیم احساس کند، تنها نشان دهنده عدم بلوغ فکری و عدم توجه به بافت مردم در ایالات متحده آمریکا است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha