چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ در مقایسه با دیگر اقشار جامعه، فرزندان روحانیون از موفقیت بیشتری در تحصیل برخوردار هستند که نشاندهنده سلامت نسبی خانواده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در نشستی صمیمانه  با همسر و فرزندان دانشجوی فرهیخته طلاب و روحانیون استان قم گفت: خدمات این مرکز از خدمات مادی به عاطفی و فرهنگی و جامعه هدفش را از طلاب و روحانیون به خانواده‌ها و فرزندان تعمیم داده است و چند سالی است که تلاش می‌کند در عرصه‌های مختلف تا آنجا که امکان دارد این خدمات را به خانواده‌ها ارائه کند.

وی با بیان اینکه تقدیر و تجلیل از فرزندان روحانیون که ممتاز هستند یکی از این خدمات فرهنگی و عاطفی این مرکز است، افزود: در سال‌های اول، اینگونه همایش‌ها و تجلیل‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شد، ولی به این نتیجه رسیدیم که برای سطوح مختلف برنامه‌های مختلفی داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: امسال برای اولین بار است که برنامه تجلیل از ممتازین تحصیلی به صورت یک نشست صمیمانه برگزار می‌شود و از همه ممتازین در مقاطع دانشگاهی دعوت صورت گرفته است تا در این جلسه مشکلات و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

وی ابراز داشت: در مقایسه با دیگر اقشار جامعه، فرزندان روحانیون از موفقیت بیشتری در تحصیل برخوردار هستند که نشاندهنده سلامت نسبی خانواده‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: محیط خوب و مذهبی خانواده کمک کرده که فرزندان با دغدغه کمتر و آرامش بیشتری تحصیل کنند و موفق شوند و البته تلاش خود فرزندان را نباید نادیده گرفت.

وی خطاب به جوانان حاضر در جلسه ابراز داشت: ما در دورانی قرار داریم که شما برای سرنوشت خودتان، کشورتان، مکتب و اعتقادتان بیشتر از گذشته باید احساس مسئولیت و رسالت داشته باشید و فرزندان روحانیون باید امروز بیش از گذشته احساس کنند که دارای تأثیر هستند.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: هم مرکز خدمات باید خود را برای این حرکت مهم و خطیر آماده کند و هم دانشجویان عزیز باید احساس رسالت و نقش کنند و مرکز خدمات را در خدمت به خودشان، کشورشان، مکتبشان و اعتقاداتشان کمک کنند.

وی با بیان اینکه عرصه خدمت به شما به چند دلیل مهم است، گفت: جوان بودن، ممتاز بودن، پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) بودن و از خانواده روحانیون بودن دلایلی است که حساب شما را از باقی دانشجویان جدا می‌کند؛ فرزند روحانی بودن هویت دیگری به شما می‌دهد و انتظارات را از شما بالاتر می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه به طور طبیعی حتی در چشم دوستانتان از شما انتظار بیشتری وجود دارد، افزود: به لحاظ این جایگاه‌ها، انتظار ما از جوانان عزیز دارای استعداد برتر برای موفقیت در تمامی صحنه‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه ارتباط بین مرکز خدمات و فرزندان فرهیخته روحانیون باید افزایش یابد، تصریح کرد: باید جلساتی به صورت تخصصی با دانشجویان عزیز مخصوصاً از ارشد به بالا برگزار شود تا از تخصص این عزیزان در بخش‌های مختلف مرکز استفاده شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه نداشتن بانک اطلاعاتی کامل از فرزندان روحانیون را یکی از مشکلات مرکز خدمات دانست و گفت: روحانیون باید با حضور در سایت مرکز خدمات اطلاعات فرزندان خود را در بانک اطلاعات مرکز تکمیل کنند تا مرکز خدمات از یک بانک اطلاعاتی کامل برای برنامه‌ریزی‌ها برخوردار باشد.

وی بیان کرد: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در سال‌های بعد تعداد فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون افزایش یابد و در این راه خود نخبگان و فرهیختگان می‌توانند با تشکیل یک گروهی مرکز را در رسیدن به این هدف یاری رساند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: گاهی به دلیل اشتغالات، مسئولین مرکز خدمات دچار غفلت می‌شوند و وظیفه جامعه هدف این مرکز است که از مرکز مطالبه کند، چراکه مطالبه، تأکید و پیگیری شما موجب می‌شود که به بهتر به وظایف خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: شما جوانان با اتکا به خداوند و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌توانید به بسیاری از قله‌های موفقیت دست یابید به شرطی که در کار خود سستی راه ندهید،  باید ایران اسلامی را بسازید و برای آن تلاش کنید.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha