جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: حرکت در مسیر طلبگی و کسب معرفت دینی باید بدون هیچ گونه چشم داشت و قربة الی الله باشد و بحث کسب پست و مقام در مکتب حوزه مردود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، روز گذشته در جمع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه آذربایجان غربی،در ارومیه، اظهار داشت: انتخاب راه طلبگی، مسیر تبلیغ دین و شریعت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) توفیق بزرگی است که هرکسی در زندگی نمی تواند به آن دست یابد، لذا حوزویان باید در راستای تحقق انتظارت حضرت ولی عصر(عج) و نشر معارف اسلامی به صورت شبانه روزی تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ دین، افزود: خداوند متعال این مسئولیت بزرگ را ابتدا بر عهده پیامبران و ائمه اطهار(ع) قرار داد، به گونه ای که در این مسیر معنوی برگزیده ترین و محبوب ترین مخلوقات خویش را نسبت به ادای آن انتخاب کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به رسالت حوزه و روحانیت در ترویج دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: تداوم امر خطیر ترویج آموزه های دینی پس از اولیا و اوصیای الهی، بر عهده علما و مبلغین دینی است و آنان نیز با مغتنم دانستن این فرصت، بدون چشم داشت و با تحمل سختی ها به این ماموریت مهم عمل می کنند.

وی تصریح کرد: طلاب جوان با تلاش برای ورود به حوزه های علمیه به عنوان طلایه دار تبلیغ دین اسلام با تزکیه، تهذیب و خودسازی خویش و سپس در تقویت شاخص های تبلیغ دینی همت کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به این که مسیر طلبگی سختی هایی دارد که برای تحمل آنها به تهذیب و خودسازی نیاز می باشد، تصریح کرد: تلاش بی وقفه در درک و دریافت معارف دین، شب زنده داری، تزکیه نفس، جدیت در علم آموزی و تکیه بر مطالعه متون فاخر علما از اصول موفقیت طلاب به شمار می آیند.

وی بیان داشت: حرکت در مسیر طلبگی و کسب معرفت دینی باید بدون هیچ گونه چشم داشت و قربة الی الله باشد، بنابراین بحث کسب تلاش برای دستیابی به پست و مقام از نظر مکتب حوزه مردود است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha