چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد در آمریکا

حوزه/ جمعی از پزشکان مسلمان آمریکایی مسجدی تازه ساخت به نام اهل بیت(ع) را در شهر تولدو در ایالت اوهایو واقع در آمریکا پایه گذاری کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از toledoblade.com، عده‌ای از پزشکان مسلمان آمریکایی یک مسجد تازه ساخت با نام اهل بیت(ع) را در شهر تولدو در ایالت اوهایو واقع در آمریکا پایه گذاری کرده‌اند. دکتر جهاد عباس، جراح عروق و یکی از اعضای 6 نفره هیات موسس این مسجد است که در خیابان هیل و جاده هولند سیلوانیا واقع شده است و این مرکز متعلق به شیعیان است. مرکز اهل بیت(ع) سومین مسجد شیعیان در ناحیه بزرگ تولدو است. در این ناحیه 8 مسجد اهل تسنن نیز وجود دارد. این مرکز 27 هزار متر مربع فضا داشته و  در حال بازسازی و توسعه قرار دارد.

*دکتر مسمان آمریکایی: باید حقیقت تشیع را به فرزندان خود بیاموزیم

دکتر عباس در این باره می‌گوید: فرزندان ما در آمریکا بزرگ می‌شوند و ما باید به گونه‌ای تشیع را به آن‌ها بیاموزیم که آن را درک کنند و با آن زندگی کنند. ما در ابتدا یک مرکز سخنرانی، نمازخانه و دستشویی و وضوخانه ساختیم تا نیازهای اولیه برای فعالیت‌های مذهبی را داشته باشیم که تا کنون موفق بوده‌ایم. از این به بعد نیز قصد داریم یک سالن غذاخوری برای اجتماعات مردمی در روزهای یکشنبه راه اندازی کنیم و از مردم و پیروان ادیان مختلف دعوت می‌کنیم تا در ضیافت‌های سالانه شورای میان ادیانی تولدو شرکت کنند.

6 بنیانگذار مسجد اهل بیت را پزشکانی تشکیل می‌دهند که هدفشان از تشکیل این مرکز اسلامی انگلیسی زبان در این شهر، تمرکز روی تزکیه جوانان مسلمان آمریکایی و خدمت به جامعه اسلامی شهر تولدو بوده است.

یکی از طلاب حوزه علمیه قم نیز در سخنرانی خود درباره حضرت فاطمه(ع) گفت: ما باید از اهل بیت به عنوان الگوی دین پیروی کنیم زیرا آن‌ها نمایندگان اصلی دین اسلام هستند. آن‌ها کسانی هسنتد که در راه عدالت ایستادگی کردند و در راه  برابری، عشق و رحمت ایستادگی و مقاومت کردند.

وی که سیدی از نسل امام جعفر صادق (ع) می‌باشد و به همین علت عمامه سیاه به سر دارد درباره عمامه سیاهی که افرادی چون ابوبکر بغدادی، رهبر گروهک تروریستی داعش بسر می‌کنند، به شنوندگان هشدار داد.

** میان شیعیان و اهل تسنن مشکلی وجود ندارد؛ مشکل از وهابیت است

سید درباره رابطه نزدیک میان شیعیان و اهل تسنن نیز گفت: اهل تسنن و شیعیان در طول تاریخ  با صلح و دوستی در کنار همدیگر زندگی کرده‌اند، اما مسائل سیاسی و جنگ‌های اخیر سبب برجسته شدن شکاف‌ و تفرقه میان دو گروه شده است. دین اسلام به ما می‌آموزد که نه تنها با مدارا با دیگران رفتار کنیم، بلکه پذیرای آن‌ها بوده و به مردم عشق بورزیم. مشکلی میان شیعیان و اهل تسنن وجود ندارد. بلکه مشکل از وهابیت، شاخه افراط‌گرای رژیم سعودی است. وهابیت با تمام مسلمانان، اعم از شیعیان، سنی‌ها، علوی‌ها ، صوفی‌ها و تمامی شاخه‌های اسلامی مسئله دارد. در آمریکا شیعیان و اهل تسنن رابطه نزدیکی با هم دارند.

** اختلاف شیعه و سنی، جدال قدرت میان حکومت‌ها است

هلا الفتلاوی که در مرکز شیعیان فعالیت می‌کند معتقد است مسئله شیعه و سنی، جدال قدرت میان حکومت‌ها بوده و می‌گوید: در میان مردم جدال قدرت وجود ندارد. شیعیان به مساجد اهل تسنن رفته و بالعکس. حقیقتا مشکلی میان ما وجود ندارد.

الفتلاوی درباره دیدگاه‌های غلط نشان داده شده در رسانه‌ها می‌گوید: برای همین هر جمعه به اینجا می‌آیم تا به سخنان واعظ شیعیان درباره پیام انسانیت و صلح گوش دهم. آنچه رسانه‌ها درباره ما می‌گویند حقیقت ندارد. برای ما مهم است که به اینجا آمده و به سخنان واعظان گوش دهیم تا تفکرات غلط در ما تاثیر نگذارد.

کلی چیرلوت که تازه به دین اسلام گرویده درباره دلیل علاقه به تشیع می‌گوید: زمانی که مسلمان شدم درباره گروه‌های مختلف اسلامی به تحقیق و بررسی پرداختم و سرانجام بیشتر از همه به سیستم باورهای شیعیان گرایش پیدا کردم، زمانی که به الگوها و نماد‌های شیعیان و به امامان نگاه کردم و درباره آن‌ها بیشتر مطالعه کردم، درباره امام علی (ع) و امام حسین (ع) بیشتر خواندم متوجه شدم آنچه درباره آن‌ها نوشته شده بیشتر بیانگر آیات و رهنمود‌های قرآنی می‌باشد، چیزی که از در نقطه نظر و دیدگاه اهل تسنن دیده نمی‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha