جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سمیع الله مردان -  آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام مردان با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی در منابر، گفت: مبلغان و مداحان باید با تطبیق وقایع تاریخ صدر اسلام با وضع کنونی کشور، ترویج شعار سال را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، امروز در نشست کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به این که مقام معظم رهبری به مداحان و شاعران توصیه کردند«منبر جامع، منبری است که در ابتدا به پند و اندرز بپردازد»، تصریح کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات و شاخه های پند و اندرز در منابر است.

وی با بیان اینکه در زندگی ائمه معصومین(ع) می توان الگوهای مناسبی از اقتصاد مقاومتی، کار، تلاش و تولید را پیدا کرد، افزود: روحانیون و مداحان باید با بیان این نمونه های تاریخی، فرهنگ کار و تولید را تبیین و مخاطب را به این امر تشویق کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: مبلغان و مداحان باید با تطبیق وقایع تاریخ صدر اسلام با وضعیت کنونی کشور، ترویج و تبیین اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام مردان افزود: توجه ویژه به مفهوم شعار سال در اشعار و سروده ها و تشریح راهکارهای اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی است که مداحان می توانند با التزام به آن، خود را در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی سهیم کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، نقش و جایگاه روحانیون و مداحان را در فرآیند تبلیغ دین بسیار تأثیر گذار و سرنوشت ساز خواند و خاطر نشان کرد: این جایگاه، رسالت مبلغان و مداحان را در قبال جامعه حساس تر و سنگین تر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) مبنی بر این که دنیا بازاری است که عده ای با تلاش خود سود می برند و عده ای هم متضرر می شوند، تصریح کرد: مداحان از موقعیت اجتماعی خود و عنایتی که از سوی اهل بیت(ع) به آنان شده، باید در جهت نشر ارزش های اسلامی حداکثر بهره را ببرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha